وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

Budgie Desktop 11 گنوم را به نفع Qt کنار می گذارد

0 1
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


همین چند روز پیش، توسعه‌دهنده و مدیر عامل پروژه سولارLocal key Doherty” تغییرات عمده‌ای را در Budgie Desktop 11 اعلام کرد، همراه با شرح برخی از پیشرفت‌ها. او در آن وبلاگ نیز اطلاعیه ای داد که باعث تعجب کاربران شد.

Budgie Desktop 11 گنوم را به نفع Qt کنار می گذاردBudgie Desktop 11 گنوم را به نفع Qt کنار می گذارد

Budgie در حال تغییر معماری دسکتاپ خود است.

درست است! Budgie در حال کنار گذاشتن گنوم برای انتقال به Qt است.

آیکی خاطرنشان کرد که این تغییر پس از انتشار عمده بعدی نرم افزار، که به طور موثر اجزای معماری گنوم را کنار می گذارد، اعمال خواهد شد.

در ابتدا، Budgie برای کار با برنامه های نرم افزار گنوم طراحی شد که در نهایت منجر به ادغام کامل آن در پشته نرم افزار گنوم شد.

این ادغام کند و بی سابقه مشکلاتی را برای پروژه خورشیدی ایجاد کرد. اول، آنها مجبور بودند هر زمان که گنوم ارتقایی را منتشر کرد، برای به روز رسانی Budgie تلاش کنند زیرا نسخه قدیمی باعث ایجاد خطا می شد. این از زمانی شروع شد که اولین نسخه 3.10 Budgie عمومی شد و این مشکل تا گنوم 3.22 ادامه داشت.

مشکلات به صورت ناهماهنگی API/ABI، عناصر به هم ریخته یکدیگر، مسدود شدن گردش کار، ویجت‌ها و خرابی قالب ظاهر می‌شوند. در برخی موارد، APIهای GdkScreen کاملاً ناکارآمد شدند.

Budgie Desktop 11

آیا GTK+ آنچه را که لازم است دارد؟

Budgie Desktop 11 گنوم را به نفع Qt کنار می گذاردBudgie Desktop 11 گنوم را به نفع Qt کنار می گذارد

Budgie، در وضعیت فعلی خود، با مجموعه ای از ابزارهای متنوع تر و قوی تر می تواند بسیار بهتر عمل کند. آیا GTK+ می تواند شکاف ها را پر کند؟ مطمئناً شکاف ها را پر می کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بهترین 20 فونت برای اوبونتو

GTK + بسیاری از ویژگی های خود را از گنوم دسکتاپ قرض گرفته است. به دانش داخلی GNOME Shell در تضاد با رابط در GTK فکر کنید.

اما Budgie می‌تواند با مجموعه ابزار جامع در حوزه‌های گرافیک، سایه‌زنان، OpenGL و غیره حتی بهتر عمل کند.

علاوه بر این، GTK+ گزینه های زیادی در اختیار ندارد. استفاده از روش ذخیره‌سازی می‌تواند خسته‌کننده و خسته‌کننده باشد و موقعیت‌یابی ویجت‌ها همیشه از نظم خارج می‌شود.

پس چگونه Qt را به GNOME انتخاب کردند؟ این وبلاگ گزارش داد که دو گزینه متفاوت برای پرش کشتی ها در نظر گرفته شده است: “EFL/Enlightenment” و “Qt”. و تیم با Qt رفت.

این انتخاب بدیهی است: QT کاربرد بسیار گسترده تری داشته است. علاوه بر این، پلتفرم کاملی از ابزارها را دقیقاً مطابق با آنچه Budgie در حال حاضر نیاز دارد ارائه می دهد. EFL/روشنگری، روی از طرف دیگر، ظاهری ملایم را ایجاد می کند که از هم اکنون در Budgie استفاده می شود.

اما آیا آنها تصمیم درستی گرفته اند؟

کاملا! بدون شک Qt بهترین جایگزین موجود برای گنوم است و تقریباً همه چیز برای آن وجود دارد.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-02 23:19:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید