اگر وب سایت شما خیلی کند بارگذاری می شود، بازدیدکنندگان ممکن است بدون خواندن مطالب شما را ترک کنند. برای اطمینان از اینکه وب سایت شما بهترین عملکرد را دارد، مهم است که CDN وردپرس مناسب را پیدا کنید.

اگرچه شبکه های تحویل محتوا (CDN) زیادی در دسترس هستند، بهترین ارائه دهندگان اقدامات امنیتی اضافی، بهینه سازی تصویر و حداقل زمان خرابی را ارائه می دهند. همچنین راه حل هایی وجود دارد که می توانید به راحتی با وب سایت وردپرس خود ادغام کنید.

در این آموزش، CDN ها را به شما معرفی می کنیم و توضیح می دهیم که چرا باید از آن استفاده کنید. سپس به شما نشان خواهیم داد که هنگام انتخاب CDN برای وردپرس به دنبال چه چیزی باشید و شش مورد از محبوب ترین ارائه دهندگان را معرفی می کنیم. بیا شروع کنیم!

مقدمه ای بر شبکه های تحویل محتوا (CDN)

به عنوان صاحب وب سایت، شما می خواهید بهترین تجربه کاربری ممکن را ارائه دهید. یکی از عوامل مهمی که بر آن تأثیر می گذارد این است page سرعت بارگذاری

زمانی که وب سایت شما خیلی کند باشد، باعث می شود بازدیدکنندگان به سرعت محتوای شما را رها کنند. تقریبا 40% اگر کاربران ترک کنند page سه ثانیه یا بیشتر طول می کشد تا بارگذاری شود. برای جلوگیری از این مشکل، می توانید از CDN استفاده کنید.

CDN گروهی از سرورها است که مسئول ارائه محتوای آنلاین سریع به کاربران در سراسر جهان هستند. اغلب تصاویر، ویدیوها، فایل‌های جاوا اسکریپت و صفحات HTML را بهینه می‌کند تا وب‌سایت شما به درستی و بدون توقف یا کاهش سرعت کار کند.

برخی از هاست های وب ابزارهای کش ارائه می دهند، اما شما نمی توانید از یک برنامه میزبانی برای جایگزینی CDN استفاده کنید. شما اغلب برای دستیابی به بهترین عملکرد و عملکرد به هر دو نیاز دارید. به عنوان مثال، اینجا در هاستینگer، ما دسترسی به بهینه سازی کش LiteSpeed ​​را فراهم می کنیم.

چرا باید به استفاده از CDN فکر کنید؟

هنگام استفاده از CDN، می توانید فاصله بین کاربران و محتوای وب سایت خود را کاهش دهید. به جای تکیه کردن روی یک سرور برای ارائه محتوا به هر مکان، یک CDN مراکز داده را نزدیکتر به هر بازدید کننده آنلاین ارائه می دهد. به این ترتیب آنها می توانند خدمات سریعتر و مطمئن تری را تجربه کنند.

در اینجا برخی از مزایای اصلی استفاده از شبکه تحویل محتوا با وردپرس آورده شده است:

  • سرعت بخشیدن به فرآیندهای وردپرس
  • از پهنای باند کمتری استفاده کنید
  • سئوی وردپرس را بهبود دهید زیرا گوگل تمایل دارد سایت های کند را جریمه کند
  • افزایش زمان کار

اگرچه هدف اصلی CDN افزایش عملکرد وب سایت شما است، اما می تواند اقدامات امنیتی موثری را نیز ارائه دهد. بسیاری از CDN ها دارند انکار سرویس توزیع شده (DDoS) کاهش برای پیشگیری حملات DDoS. این تضمین می کند که به جای بات نت های آلوده به بدافزار، ترافیک ارگانیک دریافت می کنید.

در نهایت، اگر وب سایت شما مخاطب جهانی دارد، باید از CDN استفاده کنید. به‌علاوه، وب‌سایت‌هایی با فایل‌های رسانه‌ای زیاد یا افزایش ترافیک زیاد می‌توانند از CDN بهره‌مند شوند. می‌توانید با بهینه‌سازی تصاویر، ویدیوها و سایر فایل‌ها، وب‌سایت خود را به خوبی اجرا کنید.

با این حال، قبل از ثبت نام برای CDN، مهم است که آن را درک کنید خطرات احتمالی. برخی از شبکه های محتوا می توانند آسیب پذیر باشند مسمومیت کش. علاوه بر این، اگر ارائه دهنده CDN شما از یک مرکز داده مشکوک استفاده کند، IP شما ممکن است در لیست سیاه قرار گیرد.

با این حال، می توانید با استفاده از یک CDN قابل اعتماد از این مشکلات جلوگیری کنید. ارائه دهندگان CDN قابل اعتماد و بررسی شده باید اقدامات امنیتی بیشتری برای محافظت از وب سایت شما داشته باشند.

در ارائه دهنده CDN وردپرس به دنبال چه چیزی باشید

هنگامی که تصمیم به شروع استفاده از CDN دارید، مهم است که بدانید به دنبال چه چیزی باشید. اگرچه بسیاری از ارائه دهندگان CDN در دسترس هستند، اما بهتر است یکی از آنها را با اندازه شبکه بزرگتر و توزیع گسترده سرورها انتخاب کنید. برای کمک به جستجوی شما، بیایید سه عامل دیگر را در نظر بگیریم.

1. عملکرد کلی

از آنجایی که CDN مسئول حفظ سرعت و امنیت وب سایت شما (حداقل تا حدی) خواهد بود، اطمینان از آمادگی ارائه دهنده برای انجام این کار بسیار مهم است. می توانید به وب سایت آنها بروید و به دنبال ویژگی های کلیدی و معیارهای عملکرد باشید.

در اینجا عواملی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد:

  • زمان پاسخگویی سیستم نام دامنه (DNS).
  • زمان رفت و برگشت (RTT)
  • زمان انتظار
  • نسبت ضربه کش
  • اقدامات امنیتی، مانند رمزگذاری SSL و کاهش DDoS

وقتی به وب‌سایت ارائه‌دهنده CDN می‌روید، معمولاً ویژگی‌هایی را پیدا می‌کنید page و شرح موارد استفاده اولیه آن. این می تواند شامل اطلاعات خاصی در مورد نوع محتوایی باشد که این CDN در آن تخصص دارد:

سه مورد مختلف استفاده از StackPath، یک ارائه دهنده CDN

راه دیگر برای اینکه ببینید آیا CDN برای وب سایت شما مناسب است یا خیر، مشاهده آن است سرور لبه مکان ها به عنوان مثال، Cloudflare جزئیاتی را نمایش می دهد page در مورد شبکه جهانی خود، که اطلاعاتی را در مورد کشورها و شهرهایی که در آن خدمات ارائه می دهد ارائه می دهد:

شبکه جهانی Cloudflare homepage.شبکه جهانی Cloudflare homepage.

اگر می‌دانید بیشتر ترافیک شما از کجا می‌آید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که CDN مراکز داده در نزدیکی خود دارد. به این ترتیب می توانید بهترین راه حل را برای مخاطبان خود بیابید.

2. سهولت استفاده

مهم است که از CDN استفاده کنید که به راحتی در وب سایت وردپرس شما ادغام شود. برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام پلتفرم برای شما مناسب است، می توانید با پیدا کردن اینکه آیا وب خود شروع کنید host از یک ارائه دهنده خاص پشتیبانی می کند. اغلب هاست های وب یک سرویس CDN داخلی ارائه می دهند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  24 بهترین افزونه سئو وردپرس برای کمک به افزایش رتبه وب سایت شما

هنگام انتخاب یک ارائه دهنده CDN، باید سطح پشتیبانی مشتری آن را نیز در نظر بگیرید. در حالت ایده‌آل، می‌خواهید که تیم آن ۲۴ ساعته در دسترس باشد تا مشکلاتی را که ممکن است پیش بیاید حل کند.

همچنین ممکن است بخواهید به دنبال یک پایگاه دانش باشید که در آن بتوانید منابع خاصی را جستجو کنید. این ممکن است شامل تالارهای گفتمان مشتری، پرسش‌های متداول باشد page، یا آموزش های محصول.

نمونه ای از پرسش های متداول page برای یک CDN نمونه ای از پرسش های متداول page برای یک CDN

همچنین اولویت دادن به خدمات پاسخگو و آگاه به مشتری که از پشتیبانی فنی داخلی به جای مرکز تماس استفاده می کند، مهم است. این می تواند در به دست آوردن توصیه های ارزشمند و عملی مهم باشد. بهترین راه برای سنجش سطح پشتیبانی ارائه‌دهنده، بررسی نظرات مشتریان فعلی است.

3. هزینه

در نهایت، مهم است که بودجه خود را در نظر داشته باشید. اکثر ارائه دهندگان CDN سطوح مختلف قیمت گذاری را ارائه می دهند، بنابراین باید تعیین کنید که کدام گزینه به بهترین وجه متناسب با بودجه شما است. شرکت‌ها معمولاً مبلغ انتقال داده‌های گیگابایتی را شارژ می‌کنند، بنابراین شما فقط برای آنچه استفاده می‌کنید هزینه می‌پردازید.

برنامه های قیمت گذاری Bunny.net، ارائه دهنده CDNبرنامه های قیمت گذاری Bunny.net، ارائه دهنده CDN

بسته به قیمت ممکن است متفاوت باشد روی منطقه شما همچنین ممکن است حداقل هزینه ماهانه وجود داشته باشد. در نهایت، اگر مطمئن نیستید که CDN چقدر هزینه دارد، می توانید با خدمات مشتریان آن تماس بگیرید تا تخمینی دریافت کنید.

تماس با خدمات مشتری برای برآورد قیمت CDN. تماس با خدمات مشتری برای برآورد قیمت CDN.

هنگام ارزیابی قیمت گذاری CDN، برخی از عوامل باید در نظر گرفته شوند:

  • ترافیک وب سایت شما
  • ویژگی های اضافی، مانند فضای ذخیره سازی بیشتر
  • گزینه های امنیتی

اگر بودجه محدودی دارید، می توانید از CDN رایگان برای وردپرس استفاده کنید. این ها می توانند برای سایت های اساسی مانند وبلاگ های ثابت یا وب سایت های شخصی مفید باشند.

با این حال، اگرچه CDN های رایگان می توانند مزایایی داشته باشند، اما معمولاً دارای ویژگی های محدودتر و دسترسی کمتری خواهند بود. یک CDN ممتاز می تواند دسترسی سریع به تجزیه و تحلیل های پیشرفته را ارائه دهد page سرعت و خدمات بهتر به مشتریان

هنگام ارزیابی هر ارائه دهنده بالقوه، حتما به دنبال قیمت گذاری شفاف و صادق باشید. پس از ثبت نام، نمی خواهید با هزینه های اضافی ماهانه یا سایر هزینه های غیرمنتظره روبرو شوید. باز هم، نظرات مشتریان موجود در اینجا بسیار ارزشمند است.

6 بهترین CDN برای وب سایت وردپرس شما

برای کمک به شما در انتخاب CDN مناسب برای نیازهایتان، فهرستی از شش بهترین ارائه دهنده برای وب سایت های وردپرس را گردآوری کرده ایم. بیایید به آنچه که آنها از نظر ویژگی ها، عملکرد و امنیت ارائه می دهند نگاه کنیم.

1. هاستینگer CDN

اکنون از نسخه بتا، این راه حل داخلی با خدمات میزبانی ما از قبل نصب شده است تا عملکرد وب سایت را تا 40٪ افزایش دهد. برای فعال کردن این ویژگی، فقط باید به آن بروید کارایی CDN از hPanel و کلیک کنید فعال کردن.

رابط کاربری Hostinger CDN گزینه فعال کردن آن را برجسته می کندرابط کاربری Hostinger CDN گزینه فعال کردن آن را برجسته می کند

امکانات:

  • کش وب سایت استاتیک
  • حالت بای پس CDN و پاکسازی کش
  • کوچک سازی CSS و جاوا اسکریپت
  • تغییر مسیر مرکز داده
  • امنیت داخلی وب سایت

پیکربندی بیشتر ویژگی‌های بالا تنها با یک کلیک فاصله دارد و به افراد مبتدی نیز اجازه می‌دهد تا از قابلیت‌های آن برای ارتقای تجربه کاربر و افزایش ترافیک بیشتر استفاده کنند.

قیمت گذاری: هاستینگer CDN هنگام خرید رایگان است کسب و کار یا هر کدام از برنامه های میزبانی ابری با استفاده از مراکز داده بریتانیا، ایالات متحده، سنگاپور، برزیل، فرانسه و هند. شروع در 3.99 دلار در ماه، برنامه های میزبانی ما همچنین شامل وردپرس مدیریت شده، ساده سازی مدیریت وب سایت و بهینه سازی است روی CMS محبوب

برای آزمایش خدمات میزبانی و راه حل CDN ما از ضمانت بازگشت وجه 30 روزه ما استفاده کنید.

بنر میزبانی وردپرسبنر میزبانی وردپرس
CDN های وردپرس: 6 بهترین انتخاب برای وب سایت شما 28

2. Cloudflare

اگرچه Cloudflare در ابتدا یک برنامه ساده برای مبارزه با هرزنامه های ایمیل بود، اما اکنون یکی از محبوب ترین سرویس ها برای محافظت از وب سایت شما و بهینه سازی عملکرد آن است. هدف اصلی Cloudflare «ساخت اینترنت بهتر» از طریق CDN جهانی است.

Cloudflare's homepage.Cloudflare's homepage.

Cloudflare دارای مراکز داده در بیش از 100 کشور مختلف است. با توجه به این شبکه گسترده، می تواند برسد 95% از جمعیت جهان در حدود 50 میلی ثانیه. با استفاده از Cloudflare، می توانید محتوای خود را با حفظ قابلیت اطمینان و امنیت آن سرعت بخشید.

امکانات:

از آنجایی که Cloudflare برنامه های رایگان ارائه می دهد، این ارائه دهنده می تواند برای صاحبان وب سایت با بودجه محدود بهترین باشد. با استفاده از یک CDN رایگان، می توانید یک وب سایت شخصی یا پروژه سرگرمی بسازید که به ویژگی های توسعه یافته نیاز ندارد.

قیمت گذاری: Cloudflare یک CDN رایگان با محافظت DDoS Unmetered و یک گواهی جهانی SSL ارائه می دهد. اگر به ویژگی های پیشرفته نیاز دارید، آن است طرح های پرداخت شده شروع کن در 20 دلار در ماه.

3. سوکوری

Sucuri یک ارائه دهنده CDN است که هدف آن تامین وب سایت ها با فناوری مبتنی بر ابر موثر و مقرون به صرفه است. هدف نهایی آن ارائه ایمنی و سرعت کافی برای ایجاد یک وب سایت موفق است:

سوکوری homepage.سوکوری homepage.

بدون نیاز به پیکربندی، برنامه های CDN Sucuri می توانند سرعت وب سایت شما را افزایش دهند 70%. آنها همچنین شامل محافظت از وب سایت، مانند حذف بدافزار، جلوگیری از هک، و یک تیم امنیتی 24/7 هستند.

امکانات:

اگر مطمئن نیستید که Sucuri CDN مناسبی برای شماست، می‌توانید انواع پلتفرم آن و وب‌سایت‌های بهینه برای هر طرح را مشاهده کنید. به عنوان مثال، پلت فرم Basic برای پاکسازی و اسکن های امنیتی مناسب است روی وبلاگ ها و سایر وب سایت های کوچک

قیمت گذاری: همه سوکوری پلتفرم های امنیتی وب سایت همراه با افزایش سرعت CDN رایگان. پایین ترین رده قیمتی از شروع می شود 199.99 دلار در سال.

4. KeyCDN

در مرحله بعد، KeyCDN یک CDN جهانی ارائه می دهد که شش قاره را در بر می گیرد. شبکه با کارایی بالا به راحتی با وردپرس ادغام می شود تا وب سایت شما را سریع و ایمن کند.

KeyCDN ها homepage.KeyCDN ها homepage.

این که آیا شما به دنبال سرعت بخشیدن به خود هستید page سرعت، بهینه سازی تصاویر و ویدیوهای وردپرس یا دسترسی به فضای ذخیره سازی ابری، می توانید از KeyCDN برای رفع نیازهای خود استفاده کنید. با داشبورد کاربر پسند و پشتیبانی مشتری 24 ساعته، KeyCDN تضمین می کند که می توانید CDN خود را در صورت نیاز مدیریت و سفارشی کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  6 بهترین افزونه ویکی وردپرس برای ارائه اطلاعات دقیق به بازدیدکنندگان

امکانات:

از آنجایی که KeyCDN برای دسترسی طراحی شده است، یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها است. این می تواند بهترین انتخاب برای سازندگان فردی با وب سایت های کوچک باشد که باید هزینه ها را پایین نگه دارند.

قیمت گذاری: سطوح قیمت گذاری KeyCDN مبتنی هستند روی منطقه، با برنامه هایی که از 0.04 دلار / گیگابایت برای اولین 10 ترابایت. حداقل استفاده است 4 دلار در ماه.

5. StackPath

StackPath یک پلت فرم محاسباتی لبه ای است که به توسعه دهندگان زیرساخت مورد نیاز برای استقرار و سرعت بخشیدن به بار کاری خود را می دهد. شبکه Edge آن دارای بیش از 50 مکان در سراسر جهان است که محتوا را با حداقل ارائه می دهد زمان تا اولین بایت (TTFB).

StackPath's homepage.StackPath's homepage.

با StackPath، لازم نیست از استفاده از فایل های حجیم اجتناب کنید روی وبسایت شما. CDN آن همراه با تحویل فایل های بزرگ است که قادر به مدیریت ویدیوهای HD و 4K، پخش جریانی و نصب کننده بازی است. علاوه بر این، می توانید محتوای خود را برای شخصی سازی تجربه کاربر و بهینه سازی عملکرد تنظیم کنید.

امکانات:

  • تحویل محتوای قابل تنظیم با EdgeRules
  • بهینه سازی دارایی، مانند فشرده سازی GZIP و تقسیم بندی فایل های بزرگ
  • مدیریت گواهی SSL
  • گزارش های زمان واقعی روی استفاده از پهنای باند، درخواست ها، و نسبت ضربه کش
  • سپر مبدا

StackPath در ارائه صدا و تصویر تخصص دارد، بنابراین وب سایت های بازی و سرگرمی می توانند از استفاده از CDN آن برای وردپرس بیشترین بهره را ببرند. این می تواند به شما کمک کند از مشکلات رایجی مانند بافر، خرابی همگام سازی و ناسازگاری دستگاه جلوگیری کنید.

قیمت گذاری: اگرچه هیچ قیمتی درج نشده است روی وب سایت StackPath، می توانید از آنها استفاده کنید با فروش تماس بگیرید page برای برنامه ریزی یک دمو یا مشاوره با یکی از اعضای تیم.

6. bunny.net

یکی از قابل اعتمادترین پلتفرم های ارائه محتوا، bunny.net بیش از 900000 وب سایت را راه اندازی کرده است. این شرکت در سال 2012 برای ارائه خدمات در سطح سازمانی با قیمت مقرون به صرفه تأسیس شد.

bunny.net homepage.bunny.net homepage.

هنگامی که برای bunny.net ثبت نام می کنید، به یک کنترل پنل بصری دسترسی پیدا می کنید که در آن می توانید تحویل محتوای خود را سفارشی کنید. این به گونه ای طراحی شده است که استفاده از آن آسان باشد و دارای ویژگی های قدرتمندی مانند آمار استفاده است page. می توانید معیارهای دقیقی در مورد استفاده از پهنای باند، درخواست های ارائه شده و نسبت HIT حافظه پنهان دریافت کنید.

امکانات:

bunny.net به لطف برنامه‌های در دسترس و ارائه ویدیوی با کارایی بالا، می‌تواند برای سازندگانی که با هزینه کم به پشتیبانی از نمونه کارها ویدیو نیاز دارند، بهترین باشد. به این ترتیب می توانید تمرکز کنید روی ایجاد یک وب سایت با طراحی خوب و یافتن مشتریان جدید.

قیمت گذاری: bunny.net دارد گزینه های قیمت گذاری شروع در 0.01 دلار / گیگابایت در ماه. به علاوه، کاربران جدید می توانند این CDN را به مدت 14 روز به صورت رایگان امتحان کنند.

روش پیاده سازی CDN روی وب سایت وردپرس شما

بسته به اینکه چگونه یکپارچه سازی CDN کار می کند بسیار متفاوت است روی ارائه دهنده و وب شما host. یکی از ساده‌ترین روش‌ها پیاده‌سازی CDN داخلی ارائه‌شده توسط ارائه‌دهنده میزبانی وب شما (در صورت داشتن آن) است.

می توانید مستقیماً از طریق ارائه دهنده CDN خود ثبت نام کنید. برای این مثال، ما از Cloudflare استفاده خواهیم کرد. ابتدا به ثبت نام page و آدرس ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید:

ورود به حساب کاربری Cloudflare page.ورود به حساب کاربری Cloudflare page.

سپس کلیک کنید روی ایجاد حساب کاربری برای دسترسی به داشبورد Cloudflare خود، و انتخاب کنید اضافه کردن سایت:

افزودن سایت on حساب Cloudflare شما افزودن سایت on حساب Cloudflare شما

برای وب سایتی که از قبل وجود دارد، می توانید دامنه ریشه آن را وارد کنید. اگر هنوز دامنه ندارید، می توانید از طریق آن دامنه خریداری کنید Cloudflare Registrar.

پس از ورود به دامنه خود، Cloudflare سوابق DNS شما را شناسایی می کند. سپس می توانید سطح طرح را انتخاب کنید. شما نیاز دارید دامنه خود را فعال کنید با Cloudflare به عنوان آخرین مرحله.

نتیجه

با وردپرس محتوا تحویل شبکه، می توانید اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما محتوای با عملکرد بالا را تجربه می کنند. اگرچه یافتن ارائه دهنده مناسب می تواند چالش برانگیز باشد، اما هر کدام از آنها مزایای منحصر به فردی را از نظر قیمت، امنیت و پشتیبانی مشتری ارائه می دهند.

برای بررسی، در اینجا بهترین CDN ها برای وب سایت های وردپرسی آورده شده است:

  1. هاستینگer CDN – یک راه حل CDN داخلی که با انتخاب شده از قبل نصب شده است هاستینگer برنامه های میزبانی
  2. Cloudflare – یک CDN رایگان برای وردپرس که می تواند یک گزینه محکم برای وب سایت های شخصی باشد.
  3. سوکوری – یک پلت فرم CDN چند سطحی با سطوح خاص برای انواع مختلف وب سایت.
  4. KeyCDN – یکی از در دسترس ترین و مقرون به صرفه ترین CDN ها.
  5. StackPath یک شبکه متمرکز بر تصویر و ویدئو که می تواند برای وب سایت های رسانه ای و نمونه کارها مفید باشد.
  6. Bunny.net – ارائه دهنده سریع CDN با سطوح قیمت گذاری ساده و شفاف.

آیا در مورد روش انتخاب بهترین ارائه دهنده CDN برای وب سایت خود سؤالی دارید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!

سایر تکنیک های پیشرفته وردپرس را بیاموزید

راهنمای صفحه بندی وردپرس
روش ایجاد کد کوتاه در وردپرس
راهنمای بارگذاری تنبل روی وردپرس
روش تغییر طول گزیده وردپرس
راهنمای کامل تست A/B وردپرس
روش مخفی کردن عنوان صفحه در وردپرس