Hypervisor نرم افزاری برای ایجاد ماشین های مجازی است که به شما امکان می دهد چندین سیستم عامل را اجرا کنید روی یک سرور فیزیکی این به بهبود بهینه سازی منابع، امنیت داده ها، زمان به کارگیری زیرساخت و مقیاس پذیری کمک می کند.

بسته به روی نوع، هایپروایزر اجرا می شود روی بالای سخت افزار فیزیکی یا به عنوان یک برنامه لایه نرم افزاری. در یک محیط سرور خصوصی مجازی (VPS)، برای ساخت، جداسازی و تخصیص منابع بین نمونه های مجازی استفاده می شود.

برای کمک به درک این فناوری، این آموزش همه چیز را در مورد هایپروایزرها، از جمله روش عملکرد و مزایای آن، بررسی خواهد کرد. همچنین انواع، ویژگی ها، موارد استفاده و روش انتخاب مناسب برای نیازهای خود را توضیح خواهیم داد.

Hypervisor نرم افزاری است که مسئول ایجاد ماشین های مجازی ایزوله در یک سرور است. به شما امکان می دهد چندین سیستم عامل را اجرا کنید روی یک مجرد host ماشین، هر کدام با تخصیص منابع اختصاصی.
عملکرد اصلی هایپروایزر ایجاد یک محیط میزبانی چند مستاجر برای بهینه سازی منابع و هزینه ها است. علاوه بر این، به عنوان یک سیستم بازیابی فاجعه عمل می کند و ایمنی داده ها را تضمین می کند.

هایپروایزر چگونه کار می کنند؟

هایپروایزر یا a مانیتور ماشین مجازی (VMM) یک لایه انتزاعی بین سخت افزار فیزیکی و نرم افزار ایجاد می کند. این منابع محاسباتی را از hostاز جمله CPU، RAM و حافظه.

یک ماشین مجازی با ارسال آن به منابع سخت افزاری دسترسی پیدا می کند host ماشین یک درخواست، که لایه انتزاعی آن را ترجمه می کند. برای تسهیل ارتباطات و انتقال داده ها، هایپروایزر از روش های مختلفی از جمله فراخوانی API استفاده می کند.

به هر ماشین مجازی یک سیستم عامل مهمان (OS)، CPU، RAM و تخصیص شبکه اختصاص می دهد روی درخواست. از آنجایی که هایپروایزر منابع را به صورت پویا تخصیص می دهد، می تواند سخت افزار را بر اساس نمونه های مختلف بازتوزیع کند روی نیازمندی ها.

تخصیص منابع مستقل همچنین یک لایه جداسازی بین نمونه ها ایجاد می کند. این به کاربران اجازه می دهد تا سیستم عامل و نرم افزار خود را بدون تأثیر بر سرورهای مجازی دیگر نصب کنند.

به عنوان مثال، کاربران می توانند سیستم عامل های مختلف را نصب کنند hostمانند FreeBSD با سرور ویندوز. علاوه بر این، جداسازی از اجرای دستورات خطرناک لینوکس به بهبود امنیت کمک می کند روی یک VM روی دیگران تأثیر نمی گذارد.

علاوه بر این، نقص های امنیتی و حملات سایبری روی یک ماشین مجازی روی دیگران تأثیر نمی گذارد. اگر یک سیستم عامل از کار بیفتد، بقیه بدون وقفه به کار خود ادامه می دهند.

چرا از Hypervisor استفاده کنیم؟

Hypervisor به شما امکان می دهد یک زیرساخت فناوری اطلاعات مقرون به صرفه ایجاد کنید. میزبان های وب می توانند به جای اجرای چندین سرور فیزیکی، یک ماشین حاوی چندین نمونه مجازی را برای بسیاری از کاربران یا برنامه ها مستقر کنند.

اجرای چندین سرور فیزیکی ممکن است منابع محاسباتی را هدر دهد زیرا نمی توانید آنها را تغییر دهید. هایپروایزرها به میزبان‌های وب اجازه می‌دهند تا سخت‌افزار بلااستفاده را برای نمونه‌ای دیگر برای بهینه‌سازی استفاده و بهبود عملکرد سیستم مجدداً اختصاص دهند.

از دیگر مزایای هایپروایزرها می توان به ساده سازی مقیاس پذیری زیرساخت میزبانی برای حجم کاری بیشتر اشاره کرد. به عنوان مثال، می توانید به سرعت یک نمونه مجازی اضافی برای اجرای یک کار جدید با تخصیص منابع مجازی اختصاصی فراهم کنید.

همچنین می توانید به راحتی ماشین های مجازی را به دیگری منتقل کنید host با همان هایپروایزر بدون مشکلات ناسازگاری. این به شما امکان می دهد بدون پیکربندی مجدد محیط مجازی به یک ماشین با عملکرد بالاتر بروید.

انواع هایپروایزر

بسته به روی در موقعیت لایه انتزاعی، دو نوع هایپروایزر وجود دارد – هایپروایزور نوع 1 و نوع 2. هر دو اهداف یکسانی دارند اما در موارد استفاده و مزایا متفاوت هستند.

نوع 1 بره-متال هایپروایزر

تصویری از نوع 1، هایپروایزر بدون فلز

هایپروایزرهای بدون فلز نوع 1 اجرا می شوند روی سخت افزار فیزیکی برای ایجاد و مدیریت سیستم عامل های مهمان. تخصیص منابع ماشین های مجازی را مستقیماً به برنامه زمان بندی می کند host، کاهش تاخیر و بهبود عملکرد.

هایپروایزرهای فلزی لخت به عنوان یک سیستم عامل سبک عمل می کنند که می تواند به صورت پویا منابع را برای به حداکثر رساندن تخصیص دهد. host ظرفیت سخت افزاری از آنجایی که این فناوری‌های مجازی‌سازی قدرت محاسباتی را به صورت پویا اختصاص می‌دهند، هر ماشین مجازی تنها زمانی به حد مجاز می‌رسد که حجم کار با محدودیت‌های منابع سخت‌افزار مطابقت داشته باشد.

علاوه بر این، کاربران به راحتی می توانند هایپروایزر نوع 1 را به دیگری منتقل کنند host از آنجایی که آنها وابسته نیستند روی را host سیستم عامل. همچنین امنیت را بهبود می بخشد زیرا نقص در نرم افزار ممکن است سطح حمله ماشین های مجازی را افزایش دهد.

به دلیل عملکرد بالاتر، هایپروایزر نوع 1 معمولاً در یک مرکز داده سازمانی و زیرساخت ارائه دهنده خدمات، مانند وب استفاده می شود. host. به این ترتیب، به دلیل تنظیمات پیچیده، به طور کلی برای کاربران جدید مناسب نیست process.

از نمونه های محبوب این نوع هایپروایزر می توان به Microsoft Hyper-V و VMware vSphere اشاره کرد. در همین حال، گزینه های رایگان شامل ماشین مجازی مبتنی بر هسته منبع باز (KVM) و Oracle VM است.

مهم! اگرچه KVM اجرا می شود روی هسته لینوکس، به دلیل توانایی آن برای دسترسی مستقیم به سخت افزار زیرین، یک هایپروایزر نوع 1 در نظر گرفته می شود.

هایپروایزر میزبانی نوع 2

تصویری از نوع 2، هایپروایزر میزبانی شدهتصویری از نوع 2، هایپروایزر میزبانی شده

هایپروایزر میزبان نوع 2 اجرا می شود روی یک سیستم عامل معمولی از آنجایی که تخصیص منابع VM را مستقیماً در برابر سخت افزار اصلی برنامه ریزی نمی کند، process کندتر و کارآمدتر است.

بهینه‌سازی و مدیریت منابع نیز انعطاف‌پذیری کمتری دارد زیرا برخی از هایپروایزرهای نوع 2 نمی‌توانند سخت‌افزار محاسباتی را به صورت پویا تخصیص دهند. به عنوان مثال، یک ماشین مجازی در صورت اختصاص مقدار، همیشه 8 گیگابایت رم مصرف می کند.

این معماری هایپروایزور نیز به دلیل سطح ایزوله پایین تر، امنیت کمتری نسبت به نمونه بدون فلز دارد. علاوه بر این، یک آسیب پذیری امنیتی در host سیستم عامل نیز ممکن است نمونه های مجازی را به خطر بیندازد.

با وجود اشکالاتی که دارد، راه اندازی و مدیریت هایپروایزرهای میزبان ساده تر است. می توانید فناوری مجازی سازی را به عنوان یک برنامه نرم افزاری نصب کنید روی یک سیستم شخصی، درست مانند سایر برنامه های کامپیوتری.

این نوع هایپروایزر برای اجرای ماشین های مجازی با سیستم عامل های مختلف برای آزمایش یا توسعه ایده آل است. نمونه‌های معروف عبارتند از VirtualBox Oracle، VMware Fusion و Windows Virtual PC.

ویژگی های کلیدی Hypervisors

هایپروایزرها چندین ویژگی حیاتی برای ایجاد زیرساخت میزبانی سرور مجازی دارند. برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

  • ایجاد ماشین مجازی (VM).. هایپروایزرها به کاربران اجازه می دهند چندین نمونه مجازی مجزا ایجاد کنند روی یک ماشین فیزیکی واحد علاوه بر بهینه سازی هزینه ها، مجازی سازی سرور به بهبود توزیع حجم کار کمک می کند.
  • تخصیص منابع. کاربران می توانند از Hypervisor ها برای تخصیص منابع سرور به صورت پویا بین نمونه های مجازی استفاده کنند. این به محیط های دیگر اجازه می دهد تا از مازاد توان محاسباتی برای عملکرد پایدارتر استفاده کنند.
  • عکس فوری. هایپروایزر می تواند وضعیت سیستم و تنظیمات ماشین مجازی را در یک زمان خاص ثبت کند. این نقطه بازیابی به کاربران اجازه می دهد به راحتی داده های خود را پس از تصادف یا هنگام شبیه سازی نمونه های سرور بازیابی کنند.
  • مهاجرت زنده. کاربران می توانند یک نمونه مجازی را به فیزیکی دیگر منتقل کنند host بدون ایجاد اختلال در فرآیندهای در حال اجرا یا ایجاد خرابی. این ویژگی علاوه بر ساده‌سازی انتقال داده‌ها، با تغییر سیستم خراب به یک سرور سالم، به عنوان یک سیستم شکست‌خورده عمل می‌کند.
  • نظارت و مدیریت منابع. مدیران سیستم می توانند مخزن منابع سخت افزاری را به نمونه های مختلف اختصاص داده و مجدداً تخصیص دهند. علاوه بر این، آنها به راحتی می توانند مصرف منابع چند نمونه را در یک مکان با استفاده از نرم افزار Hypervisor نظارت کنند.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  پست های صادراتی وردپرس: بهترین روش ها برای صادرات پست ها با تصاویر

هاستینگer از یک هایپروایزر بدون فلز نوع 1 برای اجرای ماشین های مجازی استفاده می کند. با استفاده از این ویژگی ها، خدمات میزبانی VPS قابل اعتماد و با کارایی بالا را ارائه می دهیم.

جداسازی ها تضمین می کند که کاربران می توانند محیط میزبانی خود را آزادانه پیکربندی کنند و محرمانه بودن داده ها را بهبود بخشند. به عنوان مثال، آنها می توانند سیستم عامل ها و نرم افزارهای مختلف را با توجه به نیاز برنامه های میزبانی شده نصب کنند.

علاوه بر این، ما هر محیط مجازی را با یک آدرس IP اختصاصی برای فعال کردن دسترسی ریشه کامل فراهم می‌کنیم و قابلیت شخصی‌سازی بالایی را برای کاربران فراهم می‌کنیم. سیستم های اسنپ شات و خرابی هایپروایزر نیز به ما کمک می کند امنیت VPS و زمان آپدیت خود را بهبود بخشیم.

مطالعه پیشنهادی

مقاله ما را بررسی کنید روی بهینه سازی وردپرس با KVM برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Hypervisor در مقابل container عملکرد برای میزبانی

موارد استفاده Hypervisor

در این قسمت چندین مورد استفاده رایج برای هایپروایزر و مزایای آنها را توضیح خواهیم داد.

ادغام سرور

هدف تلفیق به حداقل رساندن تعداد ماشین‌های فیزیکی برای ایجاد زیرساخت و بهینه‌سازی استفاده از منابع است. کاربران می توانند این کار را با استفاده از قابلیت های مجازی سازی سرور هایپروایزر برای ایجاد چندین نمونه مجازی با تخصیص سخت افزار پویا انجام دهند.

یکپارچه سازی علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، مصرف برق را کاهش می دهد و تامین سیستم را سرعت می بخشد process. علاوه بر این، با استفاده از نرم افزار مدیریت هایپروایزر مانند مدیر ماشین مجازی Red Hat یک نقطه مدیریت را فراهم می کند.

تجمیع همچنین به شما امکان می دهد زیرساخت میزبانی را به راحتی مقیاس کنید. به‌جای راه‌اندازی یک ماشین فیزیکی دیگر، استقرار VM به شما امکان می‌دهد به راحتی یک محیط ایزوله جدید برای اجرای یک حجم کاری و برنامه اختصاصی ایجاد کنید.

محیط های توسعه و آزمایش

ایزوله Hypervisor به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا به راحتی یک محیط توسعه و آزمایش جداگانه را راه اندازی کنند. آنها می توانند این کار را با ایجاد یک ماشین مجازی انجام دهند روی همان سرور یا در سیستم های محلی آنها.

توسعه دهندگان را قادر می سازد تا تغییرات جدید در سرویس ها یا برنامه های خود را بدون تأثیر بر سرور زنده به طور دقیق آزمایش کنند. علاوه بر این، آنها می توانند تخصیص منابع ایده آل برای برنامه ها را قبل از استقرار آنها به صورت زنده تعیین کنند.

راه اندازی یک منطقه توسعه مجازی ساده است زیرا هایپروایزرها به کاربران اجازه می دهند ماشین های مجازی را شبیه سازی کنند تا محیط زنده را تکرار کنند. این تطبیق پیکربندی ها و وابستگی ها بین دو نمونه را تضمین می کند و دقت تست را حفظ می کند.

ویژگی‌های عکس فوری و بازگشت ماشین مجازی نیز به بهبود کارایی توسعه کمک می‌کند. به جای بازگرداندن دستی تغییرات، توسعه دهندگان می توانند به راحتی سیستم را در صورت مواجهه با خطا به حالت قبلی بازگردانند.

بازیابی فاجعه

مدیران سیستم معمولاً هایپروایزرها را برای استراتژی بازیابی فاجعه و حفاظت از داده خود پیاده می کنند. علاوه بر ویژگی‌های عکس فوری، ماشین‌های مجازی قابل حمل و سخت‌افزار هستند و آنها را قادر می‌سازد تا با سیستم دیگری بدون مشکلات ناسازگاری سازگار شوند.

علاوه بر این، هایپروایزرها قابلیت تکرار را ارائه می دهند که به مدیر سیستم اجازه می دهد ماشین های مجازی زنده را به سرورهای پشتیبان منعکس کند. برخی نیز داده ها را در زمان واقعی تکرار می کنند تا از دست رفتن داده ها به حداقل برسد.

این قابلیت ها به کاربران این امکان را می دهد که در صورت خرابی سیستم فعلی، ماشین مجازی را به سرعت بین هاست ها جابجا کنند و زمان کار را حفظ کنند.

اگر حادثه ای در ماشین زنده اتفاق بیفتد، هایپروایزر Failover خودکار را به کار می گیرد تا سیستم ثانویه را به عنوان اصلی جدید تغییر کاربری دهد. host.

شما می توانید سرور مجازی پشتیبان را در همان دستگاه یا یک سیستم راه دور در یک مکان جغرافیایی دیگر تنظیم کنید. دومی کمک می کند تا در صورت بروز بلایای طبیعی، زمان کار را حفظ کنید.

زیرساخت دسکتاپ مجازی (VDI)

هایپروایزر به کاربران اجازه می دهد تا چندین سیستم عامل مهمان را در یک سرور اجرا کنند تا a زیرساخت دسکتاپ مجازی (VDI). این به کاربران محیط های دسکتاپ راه دور را ارائه می دهد که می توانند با استفاده از یک پروتکل امن به آن دسترسی داشته باشند.

VDI برنامه‌ها و دسترسی به داده‌ها را بهبود می‌بخشد زیرا کاربران می‌توانند با اتصال به دسکتاپ مجازی آنها را در هر کجا مدیریت کنند. علاوه بر این، می توانید از هر دستگاهی برای دسترسی به نمونه راه دور استفاده کنید.

صرف نظر از مشخصات دستگاه خود، کاربران می توانند از آن لذت ببرند host قابلیت های سخت افزاری کامل سرور از آنجایی که بارهای کاری از راه دور اجرا می شوند. علاوه بر این، تمام داده ها در یک مکان متمرکز قرار می گیرند و خطرات امنیتی را زمانی که دستگاه های نقطه پایانی در معرض خطر قرار می گیرند به حداقل می رساند.

با توجه به این مزایا، شرکت ها از VDI برای فعال کردن کار از راه دور استفاده می کنند. به جای تهیه یک دستگاه اختصاصی برای هر کاربر، کسب و کارها می توانند با راه اندازی VDI در هزینه ها و تلاش خود صرفه جویی کنند.

همچنین مدیریت زیرساخت را ساده می کند زیرا مدیر سیستم می تواند تمام سیستم ها را مستقیماً از طریق آن مدیریت کند host دستگاه.

پردازش ابری

ارائه دهندگان رایانش ابری از یک هایپروایزر برای انتزاع سرورهای خود برای ارائه زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS) استفاده می کنند. این فناوری آنها را قادر می سازد تا ارائه دهند روی-تقاضای محیط های مجازی ایزوله برای میزبانی برنامه های کاربران.

در محیط های ابری، کاربران می توانند host تمام برنامه های کاربردی لازم در نمونه های مجازی جداگانه در همان سرور. به عنوان مثال، آنها می توانند سرویس کاربر، پایگاه داده، زمان اجرا، میان افزار و سیستم عامل مهمان را مستقر کنند.

هایپروایزرها همچنین زیرساخت را به راحتی مقیاس پذیر می کنند. اگر کاربر بخواهد برنامه جدیدی را مستقر کند، ارائه‌دهنده ابر می‌تواند به سرعت یک ماشین مجازی جدید در آن ارائه کند host سیستم.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش ایجاد یک وب سایت عضویت با وردپرس در 10 مرحله + بهترین افزونه ها

حتی اگر زیرساخت ابری چند مستاجر است، جداسازی هایپروایزر به کاربران امکان می دهد سرورهای مجازی خود را آزادانه پیکربندی و مدیریت کنند. آنها همچنین می توانند تخصیص سخت افزار را بر اساس نیاز خود تنظیم کنند و به راحتی به زیرساخت دیگری مهاجرت کنند.

تقسیم بندی منابع

هایپروایزرها به شما امکان می دهند منابع محاسباتی مانند هسته های CPU، ظرفیت RAM، فضای ذخیره سازی و پهنای باند را به صورت کنترل شده و ایزوله تقسیم کنید. در یک محیط میزبانی VPS، تضمین می کند که هر کاربر تخصیص مساوی دریافت می کند.

تقسیم‌بندی منابع برای اجرای وظایف و سرویس‌های مختلف نیز مفید است روی یک سرور واحد تضمین می کند که هر کدام process منابع کافی برای عملکرد صحیح را دریافت می کند.

تخصیص منابع کنترل شده و جداسازی ها نیز به جلوگیری از تداخل بین برنامه ها کمک می کند. در غیر این صورت، ممکن است منجر به کاهش عملکرد و بی ثباتی شود و به قابلیت استفاده سرویس شما آسیب برساند.

علاوه بر این، می توانید تخصیص منابع سایر فرآیندها را برای کارهای با اولویت بالا یا فوری تغییر دهید. به عنوان مثال، شما می توانید قدرت محاسباتی یک سیستم تشخیص نفوذ را در طول یک حادثه حیاتی امنیتی اولویت بندی کنید.

انتخاب هایپروایزر مناسب

انتخاب نرم‌افزار Hypervisor مناسب تضمین می‌کند که زیرساخت فناوری اطلاعات شما با نیازهای شما هماهنگ است و عملکرد مطلوبی دارد.

برای کمک به تصمیم گیری آگاهانه، ما چندین فاکتور را جمع آوری کرده ایم که باید در نظر بگیرید:

  • هزینه. در حالی که برخی از هایپروایزرها منبع باز و رایگان هستند، برخی دیگر ممکن است تا هزاران دلار هزینه داشته باشند. هنگام انتخاب، هزینه اولیه و هزینه های مداوم برای پشتیبانی یا نگهداری را در نظر بگیرید.
  • سازگاری. کاربران باید اطمینان حاصل کنند که نرم‌افزار مجازی‌سازی انتخابی با زیرساخت‌های فناوری اطلاعات فعلی آنها از جمله سخت‌افزار، راه‌حل‌های ذخیره‌سازی و اجزای شبکه سازگار است. در غیر این صورت ممکن است باعث مشکلات عملکردی یا عملیاتی شود.
  • صدور مجوز. هر ارائه دهنده هایپروایزر یک طرح قیمت گذاری و مجوز متفاوت دارد. به عنوان مثال، برخی ممکن است بر اساس شارژ روی تعداد سوکت ها، تعداد هسته ها یا ماشین های مجازی.
  • راحتی در استفاده. چندین Hypervisor ویژگی هایی را ارائه می دهند که به مدیران سیستم کمک می کند تا به راحتی چندین ماشین مجازی را نظارت کنند. یکی را با رابط کاربر پسند، نرم افزار مدیریت و ویژگی های اتوماسیون انتخاب کنید.
  • امنیت. برای اطمینان از ایمنی زیرساخت فناوری اطلاعات بهینه، کاربران باید یک هایپروایزر با ویژگی های امنیتی قوی مانند کنترل دسترسی مبتنی بر نقش، رمزگذاری دیسک و راه اندازی ایمن انتخاب کنند.
  • عملکرد و مقیاس پذیری. از آنجایی که هایپروایزرها از تعداد متفاوتی از VM، CPU، RAM و فضای ذخیره سازی پشتیبانی می کنند، یکی را انتخاب کنید که بتواند وظایف پیش بینی شده شما را انجام دهد. همچنین، اطمینان حاصل کنید که به راحتی می‌توانید میزبان‌های بیشتری را برای مقیاس‌بندی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات خود اضافه کنید.

هنگام انتخاب هایپروایزر، تعیین کنید که آیا به آن نیاز دارید یا خیر روی-premise یا off premise one. روی-premise به فناوری خود مستقر و مدیریت شده اشاره دارد. این بدان معناست که شما مالک سخت افزار کامپیوتر هستید و آن را اجرا می کنید روی که نرم افزار مجازی سازی را نصب می کنید.

در همین حال، ارائه دهندگان خدمات، هایپروایزرهای خارج از محل را نصب و مدیریت خواهند کرد روی امکانات آن‌ها، بنابراین کاربران می‌توانند به منابع سخت‌افزار مجازی دسترسی داشته باشند اما مالک سرور فیزیکی نیستند. برای مبتدیان مناسب است زیرا نیازی به مدیریت کل زیرساخت به صورت دستی ندارند.

برای ایجاد زیرساخت سازمانی، ما نوع 1 هایپروایزر فلزی لخت را برای عملکرد و ایزوله بهتر توصیه می کنیم. هایپروایزر نوع 2 برای استفاده شخصی و محیط های توسعه محلی که سادگی را بر عملکرد اولویت دارند مناسب تر است.

اگر به راه حل های مجازی سازی خارج از محل نیاز دارید، اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده هاست از هایپروایزر شما پشتیبانی می کند و منابع کافی را ارائه می دهد. مثلا، هاستینگer برنامه های میزبانی KVM VPS حداکثر 8 هسته vCPU، 32 گیگابایت رم و 400 گیگابایت فضای ذخیره سازی NVMe را ارائه می دهند.

هاستینگer VPS همچنین از تمام هایپروایزرها پشتیبانی می کند و به کاربران اجازه می دهد تا مجازی سازی تودرتو بدون مشکلات ناسازگاری ایجاد کنند. به عنوان مثال، می توانید منبع باز را اجرا کنید Proxmox برای ایجاد چندین ماشین مجازی روی یک محیط KVM

ما برنامه های KVM VPS بالاتر را توصیه می کنیم تا اطمینان حاصل شود که همه سیستم عامل های مهمان منابع کافی را دریافت می کنند. با این حال، می توانید با KVM 1 شروع کنید، که در شروع می شود 6.49 دلار در ماهو در صورت نیاز هر زمان که بخواهید ارتقا دهید.

نتیجه

Hypervisor به کاربران اجازه می دهد چندین ماشین مجازی ایجاد کنند روی بالای یک سرور، هر کدام دارای یک منبع و سیستم عامل مجزا هستند. این با ارائه یک لایه انتزاعی کار می کند که انتقال داده و تخصیص سخت افزار را با استفاده از روش هایی مانند فراخوانی API تسهیل می کند.

بسته به روی در موقعیت، دو نوع هایپروایزر وجود دارد. نوع 1 هایپروایزر فلزی لخت انتزاع می کند hostسخت افزار، تاخیر کمتر و عملکرد بالاتر را ارائه می دهد. در همین حال، هایپروایزرهای نوع 2 می نشینند روی بالای سیستم عامل اصلی

این فناوری به صرفه جویی در هزینه ها کمک می کند زیرا می توانید سیستم های مجازی زیادی ایجاد کنید روی یک ماشین واحد به جای اجرای چندین سرور. علاوه بر این، ویژگی‌های Snapshot و Failover را برای اطمینان از ایمنی داده‌ها و زمان کارکرد سرور فراهم می‌کند.

موارد استفاده رایج برای هایپروایزرها شامل فعال کردن یکپارچه سازی سرور و ایجاد یک محیط توسعه است. همچنین برای بازیابی فاجعه، استقرار زیرساخت دسکتاپ مجازی، ایجاد محیط‌های رایانش ابری و تقسیم‌بندی منابع سرور مفید است.

برای انتخاب مناسب، عملکرد Hypervisor، سازگاری، ویژگی ها و قیمت را در نظر بگیرید. اگر به پلت‌فرم‌های مجازی‌سازی خارج از محل نیاز دارید، ارائه‌دهنده میزبانی را انتخاب کنید که از نرم‌افزار انتخابی شما پشتیبانی می‌کند و منابع محاسباتی فراوانی را ارائه می‌کند، مانند هاستینگer.

سوالات متداول Hypervisor چیست

در این بخش به چندین سوال رایج در مورد فناوری هایپروایزر پاسخ خواهیم داد.

تفاوت بین a Container و هایپروایزر؟

هایپروایزر یک لایه انتزاعی را فراهم می کند روی را hostسخت افزار. در همین حال، الف container را چکیده می کند host سیستم عامل.

کانتینرها سبک وزن هستند اما سطح ایزوله و امنیت کمتری نسبت به هایپروایزر ارائه می دهند. موارد استفاده رایج آنها شامل استقرار خدمات است که سرعت و کارایی را در اولویت قرار می دهد.

ابروایزر چیست؟

در رایانش ابری، هایپروایزر یک فناوری مجازی سازی است که به ارائه دهندگان خدمات IaaS اجازه می دهد تا مرکز داده خود را برای ارائه سرورهای مجازی انتزاعی کنند. روی تقاضا به کاربران اجازه می دهد host کاربردهای آنها در یک زیرساخت ایزوله و به راحتی مقیاس پذیر.

نگرانی های امنیتی برای هایپروایزر چیست؟

نگرانی‌های اصلی امنیتی Hypervisor شامل کنترل دسترسی نامناسب کاربر و نقص‌های امنیتی اصلاح نشده است.

اگر هر کاربر بتواند تمام جنبه های هایپروایزر شما را کنترل کند، ممکن است تغییرات غیرمجاز ایجاد کند که به عملکرد و یکپارچگی داده ها آسیب برساند. در همین حال، استفاده از یک نسخه قدیمی تمام ماشین های مجازی را در معرض خطرات امنیتی قرار می دهد.