وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

برنامه جدید خط فرمان ویندوز ، مایکروسافت از Windows Terminal پرده برداری کرد

برنامه جدید جایگزین PowerShell , CMD و WSL بصورت یکپارچه و با قابلیت های جذاب

0 1,909
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه

مایکروسافت یک برنامه خط فرمان (Commnad Line ) جدید برای ویندوز توسعه داده و منتشر کرده اید ، این برنامه برای تبدیل شدن به محیطی  یکپارچه برای دسترسی به محیط هایی مانند PowerShell , CMD و WSL (زیرسسیستم لینوکس مایکروسافت ) طراحی شده است ، همچنین مایکروسافت در جال اضافه کردن قابلیتهای کاربردی مانند پشتیبانی از چندین تب در ترمینال چدید و همچین سفارشی سازی برای توسعه دهنده‏‎گانی که میخواهند ترمینال را بهبود بدهند هم هست.

ویندوز ترمینال ( Windows Terminal ) از ایموجی و پردازش متن مبتنی بر پردازده گرافیکی (GPU Based Text Rendering) پشتیبانی میکند ، این پردازش متنی بر مبنای DirectX است و متن ، کاراکتر ، گلیف ها و سمیبل ها که روی رایانه شما در دسترس است که شامل جمله CJK ideograms ، ایموجی ها ، آیکون ها، powerline symbols و programming ligatures ها می‎باشد

مایکروسافت از برنامه جدید ویندوز ترمینال در کنفرانس توسعه دهندگان مایکروسافت 2019 چند روز پیش پرده برداری کرد ، این غول دنیای نرم افزار  قصد دارد در اوسط ماه جوئن” ویندوز ترمینال” را در دسترس قرار دهد ، این جدیدترین اقدام مایکروسافت برای بهبود محیط توسعه در ویندوز 10 است .

ترمینال ویندوز مایکروسافت همچنین بصورت کامل با پروفایل ها قابل سفارشی سازی است ، شما میتوانید به ازای هر App , Shell یا ابزار  چندین پروفایل ایجاد کنید و وارد ترمینال ویندوز وارد کنید ، این یعنی PowerShell , CMD , SSH یا اوبونتو و کالی لینوکس . هر پروفایل میتواند رنگ ، تم ، پس زمینه یا استایل فونت خودش را داشته باشد ، این یعنی سفارشی سازی های زیاد و قابل قبول برای بیشتر توسعه دهنده‎‌گان.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  نحوه جستجوی موثر فایل ها در ترمینال لینوکس – راهنمای پیشرفته

برنامه جدید خط فرمان ویندوز ، مایکروسافت از Windows Terminal پرده برداری کرد

مایکروسافت قبلا خط فرمان لینوکس را به ویندوز به همراه پشتیبانی بومی از OpenSSH را به سیستم اضافه کرده است. حتی به فروشگاه ویندوز Ubuntu و Kali Linux را اضافه کرده است ، در حالی که ویندوز ترمنیال جدید از ماه آینده در دسترس خواهد بود مایکروسافت کدسورس ترمینال ویندوز را در گیت هاب منتشر کرده است.

4.8/5 (5 رای)
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید