وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

پد لمسی مبتنی بر دهان افراد مبتلا به فلج را قادر می سازد تا با رایانه تعامل داشته باشند

0 3
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


وقتی توماس وگا اس ام ’19 5 ساله بود شروع به لکنت کرد. این تجربه به او قدردانی از ناملایماتی را که ممکن است با معلولیت به همراه داشته باشد، نشان داد. همچنین قدرت تکنولوژی را به او نشان داد.

وگا می گوید: «صفحه کلید و ماوس خروجی بودند. «آنها به من اجازه دادند که در کارهایی که انجام می‌دادم مسلط باشم. من توانستم از محدودیت‌هایم به نوعی فراتر بروم، بنابراین در مورد تقویت انسان و مفهوم سایبورگ وسواس پیدا کردم. همدلی هم پیدا کردم. فکر می‌کنم همه ما همدلی داریم، اما آن را بر اساس تجربیات خود به کار می‌گیریم.»

وگا از آن زمان تاکنون از فناوری برای تقویت توانایی های انسان استفاده کرده است. او برنامه نویسی را از 12 سالگی شروع کرد. در دبیرستان به افراد کمک کرد تا ناتوانی هایی از جمله اختلالات دست و مولتیپل اسکلروزیس را مدیریت کنند. در کالج، ابتدا در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی و سپس در MIT، وگا فناوری‌هایی ساخت که به افراد دارای معلولیت کمک می‌کرد مستقل‌تر زندگی کنند.

امروز Vega یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Augmental است، یک استارت آپ استقرار فناوری که به افراد دارای اختلالات حرکتی اجازه می دهد به طور یکپارچه با دستگاه های محاسباتی شخصی خود تعامل داشته باشند.

اولین محصول Augmental MouthPad است که به کاربران اجازه می دهد کامپیوتر، گوشی هوشمند یا تبلت خود را از طریق حرکات زبان و سر کنترل کنند. پد لمسی حساس به فشار MouthPad قرار می گیرد روی سقف دهان، و با کار با یک جفت حسگر حرکت، حرکات زبان و سر را به اسکرول مکان نما و کلیک در زمان واقعی از طریق بلوتوث ترجمه می کند.

وگا توضیح می دهد: “ما بخش بزرگی از مغز داریم که به کنترل موقعیت زبان اختصاص دارد.” زبان از هشت عضله تشکیل شده است و بیشتر فیبرهای عضلانی کند انقباض هستند، به این معنی که به سرعت خسته نمی شوند. بنابراین، فکر کردم چرا ما از همه اینها استفاده نکنیم؟»

افراد مبتلا به ضایعات نخاعی در حال حاضر هر روز از MouthPad برای تعامل مستقل با دستگاه های مورد علاقه خود استفاده می کنند. یکی از کاربران Augmental که با بیماری چهار پلژی زندگی می‌کند و در کالج ریاضی و علوم کامپیوتر می‌خواند، می‌گوید که این دستگاه به او کمک کرده تا فرمول‌های ریاضی بنویسد و در کتابخانه مطالعه کند – از مواردی استفاده کند که سایر دستگاه‌های مبتنی بر گفتار کمکی مناسب نبودند.

وگا می گوید: «او اکنون می تواند در کلاس یادداشت برداری کند، می تواند با دوستانش بازی کند، می تواند فیلم تماشا کند یا کتاب بخواند. او مستقل تر است. مادرش به ما گفت که گرفتن MouthPad مهمترین لحظه از زمان مصدومیت او بوده است.

این هدف نهایی Augmental است: بهبود دسترسی به فناوری هایی که به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده اند.

وگا می‌گوید: «امیدواریم که فردی که دچار آسیب شدید است بتواند به اندازه افرادی که از دستان خود استفاده می‌کنند، در استفاده از تلفن یا تبلت مهارت داشته باشد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چارچوبی برای حل معادلات دیفرانسیل جزئی سهموی

دسترسی بیشتر به رایانه ها

در سال 2012، به عنوان دانشجوی سال اول در دانشگاه برکلی، وگا با یکی از بنیانگذاران احتمالی Augmental خود، کورتن سینگر، آشنا شد. در آن سال، او به سینگر گفت که مصمم است به عنوان دانشجوی فارغ التحصیل به آزمایشگاه رسانه ملحق شود، چیزی که چهار سال بعد با پیوستن به گروه تحقیقاتی رابط‌های سیال آزمایشگاه رسانه‌ای که توسط پتی ماس، استاد هنر و علوم رسانه‌ای گرمشاوزن MIT اداره می‌شود، به دست آورد.

وگا می‌گوید: «من فقط برای یک برنامه برای دبیرستان درخواست دادم، و آن آزمایشگاه رسانه بود. فکر می‌کردم این تنها جایی است که می‌توانم کاری را که می‌خواهم انجام دهم، که توانایی انسان را افزایش می‌دهد.»

در آزمایشگاه رسانه، وگا در کلاس‌های میکروساخت، پردازش سیگنال و الکترونیک شرکت کرد. او همچنین ابزارهای پوشیدنی را برای کمک به مردم برای دسترسی به اطلاعات آنلاین، بهبود خواب و تنظیم احساسات خود توسعه داد.

وگا می‌گوید: «در آزمایشگاه رسانه، من توانستم پیشینه مهندسی و علوم اعصاب خود را برای ساختن چیزها به کار ببرم، کاری که من بیشتر از همه دوست دارم انجام دهم. من آزمایشگاه رسانه را به عنوان دیزنی لند برای سازندگان توصیف می کنم. من توانستم فقط بازی کنم و بدون ترس کاوش کنم.”

وگا به سمت ایده یک رابط مغز و ماشین گرایش پیدا کرده بود، اما یک دوره کارآموزی در Neuralink باعث شد او به دنبال راه حل متفاوتی باشد.

ایمپلنت مغزی بالاترین پتانسیل را برای کمک به افراد در آینده دارد، اما من تعدادی محدودیت دیدم که مرا از کار کردن سوق داد. روی وگا می گوید همین الان. یکی از آنها جدول زمانی طولانی برای توسعه است. من در سال های گذشته دوستان زیادی پیدا کرده ام که دیروز به یک راه حل نیاز داشتند.

در MIT، او تصمیم گرفت راه حلی با تمام پتانسیل یک ایمپلنت مغزی اما بدون محدودیت بسازد.

در آخرین ترم تحصیلی خود در MIT، وگا چیزی را ساخت که به عنوان “آب نبات چوبی با دسته ای از حسگرها” توصیف می کند تا دهان را به عنوان وسیله ای برای تعامل کامپیوتری آزمایش کند. به زیبایی کار کرد.

وگا می‌گوید: «در آن مرحله، با کورتن، یکی از بنیان‌گذارانم تماس گرفتم و گفتم، «فکر می‌کنم این پتانسیل تغییر زندگی‌های بسیاری را دارد». همچنین می‌تواند روش تعامل انسان با رایانه‌ها را در آینده تغییر دهد.»

وگا از منابع MIT از جمله خدمات مشاوره مخاطره آمیز، برنامه MIT I-Corps استفاده کرد و بودجه اولیه مهمی را از صندوق E14 MIT دریافت کرد. آگمنتال رسماً زمانی متولد شد که وگا در پایان سال 2019 از MIT فارغ التحصیل شد.

Augmental هر طرح MouthPad را با استفاده از یک مدل سه بعدی ایجاد می کند روی اسکن از دهان کاربر سپس این تیم با استفاده از مواد درجه دندانپزشکی، نگهدارنده را به صورت سه بعدی چاپ کرده و قطعات الکترونیکی را اضافه می کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  آیا فناوری به اشتغال کمک می کند یا به آن آسیب می رساند؟

با MouthPad، کاربران می توانند با کشیدن زبان خود به بالا، پایین، چپ و راست حرکت کنند. آنها همچنین می توانند با انجام یک حرکت جرعه جرعه کلیک راست و با فشار دادن کلیک چپ کنند روی کام آنها برای افرادی که کنترل کمتری بر زبان خود دارند، می‌توان از گاز گرفتن، ژست‌ها و سایر حرکات استفاده کرد و افرادی که کنترل بیشتری روی گردن دارند می‌توانند از ردیابی سر برای حرکت مکان‌نما استفاده کنند. روی صفحه نمایش آنها

وگا می‌گوید: «امید ما این است که یک رابط کاربری چند وجهی ایجاد کنیم تا بتوانید آنچه را که برای شما مناسب است انتخاب کنید. “ما می خواهیم با هر شرایطی سازگار باشیم.”

پوسته پوسته شدن MouthPad

بسیاری از کاربران فعلی Augmental دچار آسیب های نخاعی هستند، برخی از کاربران قادر به حرکت دادن دست های خود و برخی دیگر قادر به حرکت سر خود نیستند. گیمرها و برنامه نویسان نیز از این دستگاه استفاده کرده اند. بیشترین کاربران این شرکت هر روز تا نه ساعت با MouthPad تعامل دارند.

وگا می‌گوید: «این شگفت‌انگیز است زیرا به این معنی است که واقعاً به طور یکپارچه در زندگی آنها ادغام شده است و آنها ارزش زیادی در راه حل ما پیدا می‌کنند.

Augmental امیدوار است در سال آینده مجوز سازمان غذا و داروی ایالات متحده را به دست آورد تا به کاربران کمک کند کارهایی مانند کنترل ویلچر و بازوهای رباتیک را انجام دهند. مجوز FDA همچنین بازپرداخت بیمه را برای کاربران باز می کند و این امر باعث دسترسی بیشتر به محصول می شود.

Augmental در حال حاضر کار می کند روی نسخه بعدی سیستم آن، که به زمزمه ها و حتی حرکات ظریف تر اندام های گفتاری داخلی پاسخ می دهد.

وگا می گوید: «این برای بخش اولیه مشتریان ما بسیار مهم است، زیرا بسیاری از آنها عملکرد ریه خود را از دست داده یا دچار اختلال شده اند.

Vega همچنین با پیشرفت در عوامل هوش مصنوعی و سخت افزار همراه آنها تشویق می شود. مهم نیست که دنیای دیجیتال چگونه تکامل می یابد، وگا معتقد است که Augmental می تواند ابزاری باشد که می تواند برای همه مفید باشد.

وگا می‌گوید: «آنچه که امیدواریم روزی ارائه کنیم، یک رابط همیشه در دسترس، قوی و خصوصی برای اطلاعات است. ما فکر می‌کنیم که این رساترین، پوشیدنی‌ترین و هندزفری‌ترین سیستم عاملی است که بشر ساخته است.»


منبع: https://news.mit.edu/1403/mouth-based-touchpad-augmental-0605

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-06-06 00:16:06

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید