وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

Net vs Com: انتخاب پسوندهای دامنه مناسب

0 1
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


Net vs Com: انتخاب پسوندهای دامنه مناسب 1

Net vs com یک بحث رایج در مورد پسوند نام دامنه است.

معمولاً، نام‌های دامنه‌ای که به .com ختم می‌شوند، برای وب‌سایت‌های تجاری ترجیح داده می‌شوند، اما معمولاً هزینه بیشتری نسبت به نام‌های دامنه .net دارند و در دسترس هستند.

انتخاب پسوند نام دامنه مناسب می تواند تأثیر زیادی بر نحوه برند شدن شرکت شما و حتی مکان نمایش وب سایت شما در رتبه بندی موتورهای جستجو داشته باشد.

در این مقاله، پسوندهای نام دامنه را تجزیه و تحلیل کنید، به بحث net vs com بپردازید، به شما بگوییم که تفاوت بین دو پسوند نام دامنه چیست و چگونه آنها در انواع مختلف وب سایت ها اعمال می شوند.

پسوندهای نام دامنه Net در مقابل Com

پسوندهای نام دامنه .com و .net دو مورد از محبوب‌ترین پسوندها هستند، اما قبل از اینکه تفاوت‌های آنها را بررسی کنیم، مهم است که دقیقاً بدانیم پسوند نام دامنه چیست.

پسوند دامنه چیست؟

آ پسوند نام دامنه یا پسوند دامنه آخرین قسمت یک آدرس وب است.

به عنوان مثال، rasanegar.com از پسوند دامنه .com استفاده می کند.

در اصل، آنها به عنوان نشانه ای از مبدا یا هدف یک وب سایت استفاده می شدند.

در حالی که یک پسوند دامنه ممکن است همچنان برخی از پس‌زمینه‌های یک وب‌سایت را ارائه دهد، com به پرکاربردترین افزونه حتی برای وب‌سایت‌هایی تبدیل شده است که فعالیت تجاری ندارند.

پسوندهای سطح بالای نام دامنه

پسوند نام دامنه با نام a نیز شناخته می شود دامنه سطح بالا (TLD).

طبق تعریف، TLD آخرین بخش از نام دامنه پس از نقطه نهایی است که برای متمایز کردن انواع وب سایت ها معرفی شده است.

مرجع شماره های اختصاص داده شده به اینترنت (IANA) سازمانی است که کدها و سیستم های شماره گذاری منحصر به فرد را که در استانداردهای فنی یا “پروتکل های” که اینترنت را هدایت می کنند، اختصاص داده و نگهداری می کند.

IANA رسما سه نوع TLD را به رسمیت می شناسد:

  • gTLDدامنه های سطح بالا عمومی: این نوع TLD شامل همه قابل تشخیص ترین TLD ها با گزینه هایی مانند .com، .net. و .org است.
  • sTLDدامنه های سطح بالای حمایت شده: اینها TLD هایی هستند که توسط یک نهاد خاص حمایت می شوند. فکر کنید.gov، .edu.، .mil (نظامی ایالات متحده).
  • ccTLDکد کشور دامنه های سطح بالا: TLD هایی که نماینده یک کشور خاص هستند. برخی از رایج ترین آن ها عبارتند از TLD ها مانند .us، .uk.، .eu.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  مقرون به صرفه ترین گزینه هاست چیست؟

.Com

تا کنون محبوب ترین پسوند دامنه، .com برای بیش از 50 درصد از وب سایت های موجود در اینترنت استفاده می شود. برای اکثر وب‌سایت‌ها، این افزونه باید همان افزونه‌ای باشد که هنگام بررسی net vs com برای آن عکس می‌گیرید.

.Com به چه معناست؟

TLD .com برای نشان دادن اینکه یک وب سایت یک سایت “تجاری” است ایجاد شده است.

با این حال، به عنوان TLD پیش‌فرض برای آدرس‌های وب تلقی می‌شود، چه وب‌سایت‌های تجاری یا غیرتجاری باشند، و تا حد زیادی به پرکاربردترین TLD برای هر دو نوع سایت تبدیل شده است.

از اواخر دهه 1990، زمانی که سرمایه گذاران به امید کسب سود در چیزی که به عنوان حباب دات کام شناخته می شود، پول را به استارت آپ های مبتنی بر اینترنت تزریق کردند، مترادف با اینترنت بوده است.

دلایل استفاده از .Com

علاوه بر اینکه محبوب ترین TLD است، دلایل زیادی برای استفاده از پسوند دامنه .com وجود دارد.

یکی از مهم‌ترین موارد این است که به دلیل محبوبیت آن، اکثر مشتریان فقط وب‌سایت شما را نام کسب‌وکار شما و به دنبال آن .com فرض می‌کنند. هنگامی که آنها از تلفن های هوشمند خود استفاده می کنند، حتی یک دکمه .com در اکثر صفحه کلیدهای تلفن همراه وجود دارد تا آنها را از تایپ کردن آن نجات دهد.

دلیل دیگری که .com انتخاب خوبی برای پسوند دامنه شما است این است که تصور می شود رتبه بندی موتورهای جستجوگر سئو را بهبود می بخشد.

در حالی که گوگل گفته است که .com واقعاً بر رتبه‌بندی تأثیر نمی‌گذارد، اما در مورد بک لینک‌ها، دامنه‌های دارای پسوند .com نسبت به دامنه‌های دارای پسوندهای جدید یا ناآشنا، اعتبار بیشتری دارند.

وقتی صحبت از جنبه های منفی یک پسوند دامنه .com می شود، بزرگترین نگرانی این است که ممکن است قبلاً گرفته شده باشد.

اگر اینطور نیست، ممکن است هزینه بیشتری نسبت به .net و سایر پسوندهای دامنه برای شما داشته باشد.

چرخاندن دامنه ها می تواند یک کسب و کار پرسود باشد، بنابراین اگر کسب و کار شما نام نسبتاً رایجی دارد، حتی این احتمال وجود دارد که شخص دیگری آن را به قصد فروش آن به قیمت بالاتر خریداری کرده باشد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  عناصر ضروری وب سایت که سود آنلاین را افزایش می دهد

.خالص

Net TLD که در اصل برای وب سایت هایی که با ارائه دهندگان خدمات اینترنت، شبکه و ایمیل سروکار دارند ایجاد شده است، یکی دیگر از برنامه های افزودنی محبوب است.

با این حال، در مقایسه با .com کم رنگ است و کمتر از پنج درصد از وب سایت های جهانی را تشکیل می دهد.

دات نت به چه معناست؟

.net TLD مخفف “network” است و برای نشان دادن وب سایت هایی که با زیرساخت شبکه کار می کنند ایجاد شده است.

تا اواخر دهه 1990، آدرس های .net به ارائه دهندگان رایانه و شبکه مانند ارائه دهندگان خدمات اینترنت و میزبان های وب محدود می شد.

اکنون برای همه باز است و بهترین جایگزین برای .com است.

دلایل استفاده از دات نت

استفاده از پسوند نام دامنه .net می تواند انتخاب خوبی باشد، اما بستگی به نوع وب سایت شما دارد.

اگر یک شرکت فناوری یا مبتنی بر وب دارید، .net می تواند مفید باشد زیرا می تواند به اعتبارسنجی و انتقال خدمات شما به مشتریان و وب جهانی کمک کند.

همچنین، از آنجایی که آدرس‌های .net نسبت به TLD‌های .com تقاضای کمتری دارند، معمولاً هزینه دریافت آن‌ها بسیار کمتر است.

با این حال، .net ممکن است انتخاب خوبی برای شرکت های غیرتکنولوژیکی و مبتنی بر وب نباشد. برای اهداف بازاریابی، معمولاً بهتر است گزینه متفاوتی را تحت TLD .com پیدا کنید.


هنگامی که نوبت به انتخاب نام دامنه و پسوند نام دامنه می رسد، انتخاب مناسب آن مهم است.

انتخاب شما می تواند بر برندینگ کلی شما و همچنین بر جایی که در رتبه بندی جستجو قرار می گیرید تأثیر بگذارد.

Net vs com یک بحث محبوب است، اما پاسخ این است که کدام یک برای وب سایت شما و اهداف آن کار می کند.

در حالی که این دو محبوب ترین هستند، اما برای همه وب سایت ها اعمال نمی شوند. برای مثال، سازمان‌های غیرانتفاعی با استفاده از پسوند دامنه .org مناسب‌تر هستند.

بهترین انتخاب شما این است که انتخابی داشته باشید که به طور دقیق به انتقال وب سایت شما و هدف آن به کسانی که می خواهید از آن استفاده کنید کمک کند.

هنوز مطمئن نیستید که در بحث نت در مقابل کام به کدام سمت تکیه کنید؟ مشکلی نیست برای کمک به انتخاب نام دامنه و پسوند مناسب برای وب سایت خود، نکات ما را برای انتخاب نام دامنه بررسی کنید.

اگر هنوز وب سایت ندارید، ما شما را نیز در آنجا تحت پوشش قرار می دهیم. با وب سایت ساز وردپرس ما در عرض چند دقیقه وب سایت خود را بسازید و راه اندازی کنید!



منتشر شده در 1402-12-25 23:06:01

منبع نوشتار

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید