وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

قدرت App Inventor: دموکراتیک کردن امکانات برای برنامه های تلفن همراه

0 8
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


در ژوئن 2007، اپل از اولین آیفون رونمایی کرد. اما این شرکت تصمیمی استراتژیک در مورد نرم افزار آیفون گرفت: اپ استور جدیدش یک باغ دیواری خواهد بود. یک کاربر آیفون نمی‌تواند برنامه‌هایی را نصب کند که خود اپل آن‌ها را بررسی نکرده بود، حداقل بدون نقض شرایط خدمات اپل.

با این حال، آن تصمیم تجاری، مربیان را در سردرگمی رها کرد. آنها راهی برای وارد کردن توسعه نرم افزار تلفن همراه – در شرف تبدیل شدن به بخشی از زندگی روزمره – به کلاس درس نداشتند. اگر یک دانشجوی جوان نمی تواند آن را به اپ استور وارد کند، چگونه می تواند برنامه ها را کد، Fuz و به اشتراک بگذارد؟

استاد MIT هال آبلسون بود روی در آن زمان در گوگل تعطیل شد، زمانی که این شرکت تصمیم می گرفت چگونه به بازی اپل برای گوشه گیری بازار سخت افزار و نرم افزار موبایل پاسخ دهد. آبلسون محدودیت هایی را که اپل قرار داده بود تشخیص داد روی توسعه دهندگان جوان؛ گوگل نیاز بازار به یک سیستم عامل جایگزین منبع باز را تشخیص داد – چیزی که به اندروید تبدیل شد. هر دو فرصتی را دیدند که به App Inventor تبدیل شد.

آبلسون می گوید: «گوگل پروژه اندروید را به نوعی در واکنش به آیفون آغاز کرد. و من آنجا بودم و به کارهایی که در MIT با نرم‌افزارهای متمرکز بر آموزش مانند Logo و Scratch انجام دادیم، نگاه می‌کردم و گفتم چه چیز جالبی می‌شد اگر بچه‌ها هم می‌توانستند اپلیکیشن‌های موبایل بسازند.»

مهندس نرم افزار گوگل، مارک فریدمن، داوطلب کار با آبلسون شد روی چیزی که به «اندروید جوان» تبدیل شد، به زودی به Google App Inventor تغییر نام داد. مانند Scratch، App Inventor یک زبان مبتنی بر بلوک است که به برنامه نویسان اجازه می دهد تا به جای نیاز به یادگیری نحو برنامه نویسی تخصصی، «بلوک های» از پیش ساخته شده کد را به صورت بصری به هم بچسبانند.

فریدمن آن را برای آن زمان جدید توصیف می کند، به ویژه برای توسعه تلفن همراه، تا ساخت اپلیکیشن های ساده موبایل را تا حد امکان آسان کند. او می گوید: «این به معنای یک برنامه مبتنی بر وب بود که در آن همه چیز آنلاین بود و هیچ ابزار خارجی مورد نیاز نبود، با یک مدل برنامه نویسی ساده، طراحی رابط کاربری با کشیدن و رها کردن، و برنامه نویسی بصری مبتنی بر بلوک.» بنابراین می‌توان برنامه‌ای را که شخصی در یک رابط وب برنامه‌ریزی کرده بود نصب کرد روی یک دستگاه اندروید

App Inventor خارش کرد. به دلیل انفجار در پذیرش گوشی های هوشمند و این واقعیت که App Inventor رایگان است (و در نهایت منبع باز است)، به زودی بیش از 70000 معلم با صدها هزار دانش آموز از آن استفاده کردند و گوگل زیرساخت های پشتیبان را برای ادامه آن فراهم کرد.

فریدمن می‌گوید: «به یاد دارم که به سؤالی از مدیرم در Google پاسخ دادم که پرسید فکر می‌کنم در سال اول چند کاربر داشته باشیم. من فکر می‌کردم حدود 15000 خواهد بود – و به یاد دارم که فکر می‌کردم ممکن است خیلی خوش‌بینانه باشد. من در نهایت با ضریب 10-20 عقب افتادم. فریدمن به سرعت بیشتر از انتخاب های خود در مورد این برنامه اعتبار می گرفت. من فکر می‌کنم منصفانه است که بگوییم در حالی که بخشی از این رشد به دلیل کیفیت ابزار بود، فکر نمی‌کنم بتوانید تأثیر آن از طرف گوگل و تأثیر شهرت و شبکه هال آبلسون را نادیده بگیرید.»

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  استانداردهای ایمنی استراتوسفر: چگونه هوانوردی می تواند مقررات هوش مصنوعی را در سلامت هدایت کند

برخی از اپلیکیشن‌های اولیه App Inventor را به سمت‌های جاه‌طلبانه و غیرمنتظره سوق دادند، مانند «Discardious» که توسط دختران نوجوان در نیجریه توسعه داده شد. نادیده گرفته شده به صاحبان مشاغل و افراد کمک کرد تا زباله ها را در جوامعی که دفع آنها غیرقابل اعتماد یا بیش از حد دست و پا گیر است دفع کنند.

اما حتی قبل از اینکه اپلیکیشن‌هایی مانند Discardious معرفی شوند، تیم می‌دانست که پشتیبانی گوگل بی‌پایان نخواهد بود. هیچ کس نمی خواست معلمان را از ابزاری که با آن در حال پیشرفت بودند کوتاه کند، بنابراین در حدود سال 2010، گوگل و آبلسون توافق کردند که App Inventor را به MIT منتقل کنند. این انتقال به معنای مشارکت عمده کارکنان برای بازآفرینی App Inventor بدون نرم‌افزار اختصاصی Google بود، اما MIT باید با Google کار کند تا به ارائه منابع شبکه برای رایگان نگه داشتن App Inventor برای جهان ادامه دهد.

با این حال، با چنین پایگاه کاربر بزرگی، آبلسون بدون مشارکت مستقیم گوگل “نگران شد که همه چیز فرو بریزد”.

فریدمن موافق است. باید بگویم که ترس هایم را داشتم. App Inventor پیاده‌سازی فنی بسیار پیچیده‌ای دارد که شامل چندین زبان برنامه‌نویسی، کتابخانه‌ها و فریم‌ورک‌ها می‌شود، و در پایان زمان خود در Google، تیمی متشکل از 10 نفر داشتیم که کار می‌کردند. روی آی تی.”

با این حال، نه تنها گوگل بودجه قابل توجهی برای کمک به این انتقال ارائه کرد، بلکه فریدمن در مورد موفقیت نهایی این انتقال می‌گوید: «هال مسئول این انتقال بود و دانش نسبتاً گسترده‌ای از سیستم داشت و البته اشتیاق زیادی به چشم‌انداز و چشم‌انداز داشت. محصول.”

جفری شیلر، معمار سازمانی MIT، که شبکه کامپیوتری موسسه را ساخت و در سال 1984 مدیر آن شد، یکی دیگر از بخش‌های کلیدی در حفظ App Inventor پس از انتقال آن بود که به معرفی ویژگی‌های فنی اساسی برای دسترسی و موفقیت بلندمدت آن کمک کرد. او ادغام این پلتفرم در مرورگرهای وب، اضافه شدن پشتیبانی از WiFi به جای نیاز به اتصال تلفن ها و رایانه ها از طریق USB، و زمینه سازی برای پشتیبانی فنی از تلفن های قدیمی را رهبری کرد، زیرا، همانطور که شیلر می گوید، «بسیاری از کاربران ما نمی توانند عجله کنید و جدیدترین و گران‌ترین دستگاه‌ها را بخرید.»

این همکاری‌ها و مشارکت‌ها در طول زمان منجر به بزرگترین منبع App Inventor شد: پایگاه کاربر آن. همانطور که رشد کرد و با حمایت مدیران جامعه، دانش داوطلبانه با آن رشد کرد. اکنون که بیش از یک دهه از راه اندازی آن می گذرد، App Inventor اخیراً از چندین نقطه عطف بزرگ عبور کرده است که قابل توجه ترین آنها ایجاد صد میلیونمین پروژه و ثبت نام بیست میلیونمین کاربر آن است. توسعه‌دهندگان جوان همچنان به ساخت برنامه‌های باورنکردنی ادامه می‌دهند که اکنون با مزایای هوش مصنوعی تقویت شده‌اند. دانشجویان کالج “XôDengue برزیل” را به عنوان راهی برای استفاده کاربران از دوربین های تلفن برای شناسایی لارو پشه که ممکن است حامل ویروس دنگی باشند ایجاد کردند. دانش‌آموزان دبیرستانی اخیراً «Calmify» یک برنامه ژورنالیستی را توسعه داده‌اند که از هوش مصنوعی برای تشخیص احساسات استفاده می‌کند. و یک مادر در کویت چیزی می خواست که به مدیریت تجربه غالباً طاقت فرسا مادر شدن در هنگام بازگشت به کار کمک کند، بنابراین ربات چت “PAM (مشاور شخصی برای مادران)” را به عنوان فضایی بدون قضاوت برای گفتگو در مورد چالش ها ساخت.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  نحوه مشارکت در پروژه‌های منبع باز – گردش کار Git و GitHub برای مبتدیان

پایداری بلندمدت App Inventor اکنون در اختیار بنیاد App Inventor است که در سال 2022 ایجاد شد تا منابع خود را افزایش دهد و بیشتر به پذیرش آن کمک کند. این توسط مدیر اجرایی ناتالی لائو رهبری می شود.

لائو در نامه ای به جامعه App Inventor بر تعهد بنیاد به دسترسی عادلانه به منابع آموزشی تاکید کرد، که برای App Inventor نیاز به تغییر سریع به سمت آموزش هوش مصنوعی دارد – اما به گونه ای که ارزش های اصلی App Inventor را “رایگان و باز” حفظ کند. منبع، پلت فرم آسان برای استفاده» برای دستگاه های تلفن همراه. لائو نوشت: «مأموریت ما نه تنها دموکراتیک کردن دسترسی به فناوری است، بلکه فرهنگ نوآوری و سواد دیجیتال را نیز پرورش دهیم.»

در داخل MIT، App Inventor امروز زیر چتر MIT RAISE Initiative – هوش مصنوعی مسئول برای توانمندسازی اجتماعی و آموزش، که توسط Dean for Digital Learning Cynthia Breazeal، پروفسور Eric Klopfer و Abelson اداره می‌شود، قرار می‌گیرد. آن‌ها با هم می‌توانند App Inventor را در جوامع، رویدادها و جریان‌های مالی گسترده‌تر ادغام کنند، که منجر به فرصت‌هایی مانند افتتاحیه اجلاس هوش مصنوعی و آموزش در تابستان می‌شود. روی 24-26 جولای. این اجلاس شامل جوایزی برای برندگان یک هکاتون جهانی هوش مصنوعی خواهد بود که تقریباً 180 ارسالی از App Inventor برای ایجاد ابزارهای هوش مصنوعی در دو مسیر استفاده کردند: آب و هوا و پایداری و سلامت و تندرستی. با گره زدن یکی دیگر از پروژه های بزرگ RAISE، شرکت کنندگان تشویق شدند تا از برنامه های درسی روز هوش مصنوعی، از جمله جدیدترین دوره های آن، استفاده کنند. روی علم داده و تغییرات آب و هوایی

آبلسون می‌گوید: «در طول سال گذشته، فرصت‌های زیادی برای اپلیکیشن‌های موبایل از طریق ادغام هوش مصنوعی وجود داشته است. “فرصت App Inventor و MIT این است که این امکانات جدید را برای جوانان – و برای همه – به عنوان منبع تقویت شده قدرت و خلاقیت دموکراتیک کنند.”


منبع: https://news.mit.edu/1403/power-of-app-inventor-democratizing-possibilities-mobile-applications-0510

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-05-12 12:35:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید