وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

Snapshot های Live-State با طرح VPS من چیست؟

0 1
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


اگر هاست VPS دارید، احتمالاً از قبل می دانید که ویژگی های ایمنی و پشتیبان گیری چقدر برای ایمن نگه داشتن وب سایت شما مهم است. یکی از جدیدترین موارد اضافه شده به این قابلیت گرفتن عکس فوری از VPS است.

بسیاری از شرکت های مختلف محصولات عکس فوری خود را ارائه می دهند. در اصل، آنها همان ویژگی ها را ارائه می دهند. این نرم افزار یک نسخه پشتیبان از VPS می گیرد و به شما این امکان را می دهد که در هر زمان به نقطه ذخیره اصلی برگردید.

اکثر این محصولات عکس فوری را به مدت یک هفته ذخیره می کنند و سپس آن را از سیستم شما حذف می کنند. در این زمان، یا باید یک عکس فوری دیگر بگیرید یا عکس اصلی را به یک فضای ذخیره سازی طولانی مدت منتقل کنید. (بسیاری از شرکت های میزبان VPS به شما این امکان را می دهند که با هزینه چند دلار در ماه این موارد را ذخیره کنید.) عکس فوری قبلی زمانی حذف می شود که اگر بخواهید عکس فوری دیگری بگیرید، عکس قبلی حذف می شود.

پس چرا یک عکس فوری برای ایمنی و امنیت وب سایت شما مهم است؟

خوب، بیایید با یک قیاس شروع کنیم. بسیاری از ما با روش هایی که بازی های ویدیویی مدرن کار می کنند آشنا هستیم. شما در یک بازی حرکت می کنید و به نقطه ای می رسید که می توانید اطلاعات خود را ذخیره کنید. اگر تصمیم گرفتید که ذخیره نکنید و شخصیت شما کشته شود، باید از ابتدای بازی دوباره شروع کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  5 چیزی که باعث می شود مشتریان از وب سایت شما متنفر شوند

به عکس فوری هم به همین شکل فکر کنید. این از VPS شما با داده های ذخیره شده نسخه پشتیبان تهیه می کند. اگر اتفاقی بیفتد، به شما این امکان را می دهد که به آخرین “نقطه ذخیره” خود برگردید بدون اینکه نگران از دست دادن اطلاعات و موارد مشابه باشید.

یک عکس فوری بخشی از چیزی است که برنامه بازیابی فاجعه (DRP) برای محیط سرور شما نامیده می شود. توانایی بازگشت سریع به حالت قبلی، زمان خرابی را به شدت کاهش می دهد. برای درست کار کردن به cPanel یا سایر کنترل پنل ها بستگی ندارد. شما نیازی به دسترسی SSH ندارید. فقط از ابتدایی ترین بهترین روش پشتیبان گیری پیروی کنید: قبل از ایجاد تغییرات اساسی، عکس های فوری ایجاد کنید.

این روزها تهدیدات زیادی برای امنیت سایت شما وجود دارد که ردیابی همه آنها تقریبا غیرممکن است. از ویروس‌های تروجان گرفته تا بدافزارها و باج‌افزارها، راه‌های مختلفی برای هکرها وجود دارد که می‌توانند وب‌سایت شما را از بین ببرند یا آن را آلوده کنند تا شما به کانونی برای انتشار بدافزارهای دیگر تبدیل شوید.

اگر این اتفاق برای شما بیفتد، واقعاً می‌تواند بر ترافیک سایت شما تأثیر بگذارد، زیرا وقتی به دلیل داشتن عفونت‌های ویروسی شهرت پیدا کردید، کسی به شما اعتماد نخواهد کرد. انجام اسکن های امنیتی منظم و حفظ محافظت از ویروس در وب سایت خود بسیار مهم است.

اما یک عکس فوری می تواند قطعه دیگری را به پازل اضافه کند. در نهایت، این واقع بینانه است که فرض کنیم چیزی در حال لغزش است و وب سایت شما را آلوده می کند. و هنگامی که این اتفاق می افتد، باید یک عکس فوری از وب سایت خود داشته باشید. به یاد داشته باشید، آنها به سرعت به شما اجازه می دهند تا سایت خود را به شکوه سابق (یعنی ایمن تر) بازگردانید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چرا باید نام دامنه خود را با میزبانی رسانگار ثبت کنید؟

با گرفتن این عکس فوری از وب سایت خود، همه چیز را از پیکربندی VPS خود گرفته تا ویژگی های سفارشی خود را که به دقت در وب سایت خود تنظیم کرده اید ذخیره می کنید. یک گزینه این است که هر روز به مدت یک هفته یک عکس فوری بگیرید. در پایان هفته، قدیمی‌ترین عکس فوری شما حذف شده و یک عکس جدید جایگزین می‌شود. این به نوبه خود مجموعه ای کامل از عکس های فوری را به شما می دهد تا در صورت بروز مشکل، وب سایت خود را از آن بازیابی کنید.

اگر به دنبال شرکتی هستید که بتواند میزبانی VPS را در اختیار شما قرار دهد، قطعاً باید به دنبال شرکت هایی باشید که گزینه Snapshot را ارائه می دهند. در صورتی که مشکلی پیش بیاید، یک “عکس” از CMS خود برای بازیابی آسان خواهید داشت. میزبانی رسانگار یک محصول VPS ابری با قابلیت دسترسی بالا ارائه می دهد که عکس های فوری را ارائه می دهد. ما اینجا هستیم تا با پشتیبان‌گیری از سایت خود و آماده کردن آن برای بازیابی در یک لحظه، از شما و آرامش خاطر شما کاملاً محافظت کنیم.

درباره نحوه مدیریت عکس های فوری VPS بیشتر بیاموزید.



منتشر شده در 1402-12-26 17:35:01

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید