وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

SuperTuxKart را در اوبونتو 18.04 نصب کنید

0 1
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


SuperTuxKart یک بازی مسابقه ای آرکید سه بعدی است که برای سیستم عامل لینوکس طراحی شده است. این یک بازی چند پلتفرمی است و برای ویندوز، مک و اندروید نیز عرضه می شود. SuperTuxKart شبیه به بازی سبد خرید ماریو و کاملا متن باز و رایگان است. SuperTuxKart 0.9.3 ابتدا در نوامبر 2017 منتشر شد و از آن زمان تاکنون محبوبیت زیادی پیدا کرده است. همراه با شخصیت های پروژه های متن باز مختلف از جمله چندین مسیر مسابقه است. در حال حاضر این یک بازی تک نفره یا چند نفره محلی است. با این حال، نسخه آنلاین که در آن چند نفره می توانند بازی کنند هنوز در حال پیشرفت است. یک ضبط کننده در بازی تعبیه شده است که می تواند ویدئوهای MJPEG، VP8، VP9 یا H.264 را به همراه صدای Vorbis ذخیره کند.

این نسخه شامل چندین آهنگ جدید، کارت و ویژگی است. مسیری که در میدانی به نام “Cornfield Crossing” تنظیم شده است. یک مسیر شبانه در یکی از شهرهای اروپایی به نام «شهر کاندلا». و یک میدان جنگ جدید به نام “استادیوم لاس دوناس”. بیشتر آهنگ ها برای همه در دسترس هستند.





SuperTuxKart را در اوبونتو 18.04 نصب کنیدSuperTuxKart را در اوبونتو 18.04 نصب کنید

شهر کاندلا

در اینجا موارد جدید در آخرین نسخه نرم افزار بازی آمده است:

پشتیبانی اندروید

در کنار پشتیبانی از اندروید، کارت های خود را نیز آپدیت کرده و دود اگزوز و چراغ های جلوی جدید به آنها داده اند.

به روز رسانی کارت، کاراکتر و نقشه

چندین کارت نیز به روز شده است. ویلبر، هکسلی و کونکی با اضافه شدن یک کارت جدید نیز ارتقا یافته اند: کیکی، طلسم برای کریتا. نسخه جدید شامل نقشه ای بود که مخصوص هالووین طراحی شده بود. همچنین ، می توانید 3 نقشه جدید توسط اهدای پروژه.

رفع اشکال

یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌هایی که دریافت کرده، رفع اشکال است. آنها بهبودهای فیزیکی و یک نمایش گرافیکی بهینه را انجام داده اند. فرمت مش بهینه سازی شده جدیدی برای بهبود فضا و پوسته سخت افزاری گنجانده شده است. این باید به عملکرد کمک کند. کاهش استفاده از RAM و VRAM برای کاهش زمان بارگذاری گنجانده شده است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب Visual Studio Code در اوبونتو 20.04

حالت چند نفره آنلاین

مورد انتظارترین ویژگی حالت چند نفره آنلاین است. این ویژگی مدتی است که در حال پیشرفت است. تیم پیشرفت زیادی کرده است و یک نسخه فقط LAN را نیز امتحان کرده است، اما متأسفانه، هنگام آزمایش روی پلتفرم های سخت افزاری مختلف، شروع به نشان دادن شاتر غیرقابل قبول کرد. اما این مانع از تلاش آنها نشد. الان دارند کار می کنند روی نسخه WAM (که شامل LAN نیز می شود).

نسخه Steam

برای افرادی که در مورد انتشار استیم SuperTuxKart کنجکاو بوده اند، کارهای اولیه انجام شده است روی آی تی. می تواند نام کاربری و آواتار شما را انتخاب کند، اما به دلایل قانونی، توسعه در حال حاضر متوقف شده است.

به روزرسانی های دیگر قابل ذکر است

برخی از ویژگی های قابل ذکر موجود در SuperTuxKart 0.9.3 عبارتند از:

  • بازسازی کد برای هر دو خط لوله رندر
  • تولید mipmap با وضوح بالا توسط Stragus
  • دوربین روان تر
  • صحنه پیروزی جایزه بزرگ
  • ضبط کننده صفحه تعبیه شده با ضبط کننده libopengl که توسط Benau ایجاد شده است
  • 3 Strikes Battle: کارت تایرهای زاپاس اضافه شده است
  • پیشرفت های مختلف از جمله چتر نجات، تعمیرات رانندگی دیوار، رفع توپ، سایه زن رنگی و نقاط GP

روش نصب SupertuxKart روی اوبونتو 18.04

حداقل نیازهای سخت افزاری

قبل از نصب SuperTuxKart، باید مطمئن شوید که الزامات بازی را برآورده می کنید. این بازی دارای حداقل نیازهای سخت افزاری است که یک امتیاز مثبت برای گیمرهایی است که می خواهند از بازی با کلاس بالا با بودجه اقتصادی لذت ببرند. در اینجا برخی از الزامات سخت افزاری مهمی که باید قبل از نصب SuperTuxKart رعایت کنید آورده شده است:

  • GPU پشتیبانی OpenGL 3.1
  • 600 مگابایت فضای خالی روی هارد دیسک
  • 1 گیگابایت حافظه
  • پردازنده 2 گیگاهرتز
  • آداپتور گرافیکی حداقل 1 گیگابایت VRAM
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  دستور خاموش کردن اوبونتو توضیح داده شد

نصب SuperTuxKart

نصب SuperTuxCart آسان است و نیازی به پرداختن به پیچیدگی های زیادی ندارد. برای نصب این بازی به سادگی مراحل داده شده را دنبال کنید روی اوبونتو:

باز کن terminal (Ctrl+alt+t) در سیستم اوبونتو خود و دستورات ذکر شده در زیر را تایپ کنید. با این کار مخزن رسمی بایگانی بسته شخصی (PPA) SuperTuxKart به سیستم شما اضافه می شود.

sudo Add-App-Repository PPA: STK/توسعه دهنده

پس از اجرای دستور بالا باید رمز عبور اوبونتو را وارد کنید. اگر نسخه قبلی را نصب کرده اید، فقط آن را ارتقا دهید. دستورات زیر را برای نصب یا ارتقا به SuperTuxKart 0.9.3 اجرا کنید.

sudo آپدیت مناسب
sudo apt-get نصب کنید supertuxkart

پس از اتمام نصب، روی show applications در Ubuntu GNOME dock کلیک کنید و SuperTuxKart را تایپ کنید.

حذف نصب کنید

برای غیرفعال کردن یا حذف PPA از سیستم، باید راه اندازی کنید نرم افزار و به روز رسانی ابزار و سپس راه خود را به سمت ‘سایر نرم افزارهابرگه از آنجا می توانید آن را حذف یا غیرفعال کنید.

برای حذف بازی می توانید از بسته سیستمی خود استفاده کنید یا دستور زیر را اجرا کنید

sudo apt-get حذف کنید – Autoremove Supertuxkart

نتیجه

اگر از طرفداران سرسخت SuperTuxKart هستید و عاشق ثبات و امنیت لینوکس هستید، هنوز راهی وجود دارد که بتوانید بازی مورد علاقه خود را انجام دهید. روی سیستم شما افزایش عملکرد و سرعت Ubuntu 18.04 به شما این امکان را می دهد که این بازی را بدون تاخیر انجام دهید. آیا بازی SuperTuxKart را در ویندوز ترجیح می دهم یا لینوکس؟ خوب، تفاوت زیادی در هر دو نسخه وجود ندارد و تجربه یکسانی را ارائه می دهد، بنابراین بله، من این کار را می کنم. با کمال میل.

اگر شما می خواهید اهدا به SupertuxKart Development مردمی روی این تیم بسیار قابل تقدیر خواهد بود.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-05 19:24:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید