وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

“آنها می توانند خود را در حال شکل دادن به دنیایی که در آن زندگی می کنند ببینند”

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


در طول سفر از حومه شهر به شهر، تاج درخت اغلب با بالا آمدن آسمان خراش ها کاهش می یابد. گروهی از دانشجویان آکادمی نوآوری نیوانگلند تعجب کردند که چرا چنین است.

“دوست ما ویکتوریا متوجه شد که در جایی که ما در مارلبرو زندگی می کنیم، درختان زیادی در حیاط خلوت ما وجود دارد. اما اگر فقط 30 دقیقه تا بوستون رانندگی کنید، تقریباً هیچ درختی وجود ندارد. ما تحت تأثیر این دوگانگی قرار گرفتیم.»

این الهام بخش فورنیه و همکلاسی هایش ویکتوریا لیث و جسی مگنی شد تا نمونه اولیه یک برنامه تلفن همراه را بسازند که روند جنگل زدایی ماساچوست را برای روز هوش مصنوعی نشان می دهد.روی برنامه درسی توسط ابتکار ابتکار هوش مصنوعی MIT برای توانمندسازی اجتماعی و آموزش (RAISE) که دفتر مرکزی آن در آزمایشگاه رسانه MIT و با همکاری کالج محاسباتی شوارتزمن MIT و آموزش باز MIT قرار دارد. آنها در میان گروهی 20 نفره از دانش‌آموزان آکادمی نوآوری نیوانگلند بودند که پروژه‌های خود را در جشن جهانی روز هوش مصنوعی در سال 1403 با موزه علوم به اشتراک گذاشتند.

برنامه درسی روز هوش مصنوعی دانش آموزان K-12 را با هوش مصنوعی آشنا می کند. اکنون در سومین سال خود، روز هوش مصنوعی دانش آموزان را قادر می سازد تا جوامع خود را بهبود بخشند و با یکدیگر همکاری کنند روی چالش های بزرگ جهانی با استفاده از هوش مصنوعی برنامه TreeSavers Fournier، Leeth و Magenyi تحت ماژول Telling Climate Stories with Data، یکی از چهار درس جدید متمرکز بر تغییرات آب و هوا قرار دارد.

سینتیا بریزیل، مدیر MIT RAISE، رئیس آموزش دیجیتال در MIT Open Learning و استاد علوم و هنرهای رسانه ای، گفت: “ما می خواهیم که بتوانید خود را خلاقانه بیان کنید تا از هوش مصنوعی برای حل مشکلات مهارت های تفکر انتقادی استفاده کنید.” در جشن جهانی روز هوش مصنوعی امسال در موزه علوم. “ما از شما می خواهیم که روشی اخلاقی و مسئولانه برای فکر کردن در مورد این فناوری واقعا قدرتمند، جالب و هیجان انگیز داشته باشید.”

حرکت از درک به عمل

روز هوش مصنوعی از دانش آموزان دعوت می کند تا تقاطع هوش مصنوعی و رشته های مختلف مانند تاریخ، علوم مدنی، علوم کامپیوتر، ریاضیات و تغییرات آب و هوا را بررسی کنند. با برنامه درسی موجود در تمام سال، بیش از 10000 مربی در 114 کشور، فعالیت های روز هوش مصنوعی را به کلاس های درس و خانه های خود آورده اند.

برنامه درسی به دانش آموزان آژانس می دهد تا مسائل محلی را ارزیابی کرده و راه حل های معنی داری ابداع کنند. رابرت پارکس، توسعه‌دهنده برنامه درسی در MIT RAISE، در جشن جهانی روز هوش مصنوعی گفت: «ما به این فکر می‌کنیم که چگونه ابزارهایی ایجاد کنیم که به بچه‌ها امکان دسترسی مستقیم به داده‌ها و داشتن یک ارتباط شخصی که با تجربیات زندگی‌شان تلاقی می‌کند، داشته باشیم.» .

قبل از امسال، جرمی کواپونگ، سال اول، گفت که اطلاعات کمی در مورد هوش مصنوعی دارد. او گفت: «من خیلی کنجکاو شدم. من شروع به آزمایش با ChatGPT کردم تا ببینم چگونه واکنش نشان می دهد. چقدر می توانم این را به احساسات انسانی نزدیک کنم؟ دانش هوش مصنوعی در مقایسه با دانش انسان چیست؟

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  مهارت های استدلال مدل های زبان بزرگ اغلب بیش از حد برآورد می شود

معلمان سراسر جهان به MIT RAISE علاوه بر کمک به علاقه مندی دانش آموزان به سواد هوش مصنوعی گفته اند که می خواهند از درس های علم داده برای مشارکت دادن دانش آموزان در گفتگو در مورد تغییرات آب و هوایی استفاده کنند. بنابراین، روز دست های جدید هوش مصنوعی-روی پروژه ها از تغییرات آب و هوا و آب و هوا استفاده می کنند تا به دانش آموزان نشان دهند که چرا درک انتقادی از طراحی و مجموعه داده ها هنگام مشاهده جهان اطرافشان مهم است.

پارکس گفت: «در زندگی روزمره بین علت و معلول فاصله وجود دارد. هدف ما ابهام زدایی از آن و اجازه دادن به بچه ها برای دسترسی به داده ها است تا بتوانند نمای طولانی از چیزها را ببینند.»

ابزارهایی مانند MIT App Inventor – که به هر کسی اجازه می‌دهد یک برنامه تلفن همراه ایجاد کند – به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا بفهمند چه چیزی می‌توانند از داده‌ها بیاموزند. Fournier، Leeth و Magenyi TreeSavers را در App Inventor برنامه‌ریزی کردند تا نرخ جنگل‌زدایی منطقه‌ای را در ماساچوست ترسیم کند، روندهای جاری را از طریق مدل‌های آماری شناسایی کند، و اثرات زیست‌محیطی را پیش‌بینی کند. دانش‌آموزان در هنگام توسعه نقشه‌های تعاملی TreeSavers، «دیدگاه طولانی» تغییر آب و هوا را به کار می‌گیرند. کاربران می توانند بین پوشش درخت فعلی ماساچوست، داده های تاریخی و مناطق پرخطر آینده جابه جا شوند.

دیوید سیتنفلد، مدیر مرکز محیط زیست در موزه علوم گفت: اگرچه هوش مصنوعی پاسخ های سریعی را ارائه می دهد، اما لزوما راه حل های عادلانه ارائه نمی دهد. برنامه درسی روز هوش مصنوعی از دانش آموزان می خواهد که تصمیم بگیرند روی منبع یابی داده ها، اطمینان از داده های بی طرفانه، و تفکر مسئولانه در مورد چگونگی استفاده از یافته ها.

اتان جردا، دانشجوی آکادمی نوآوری نیوانگلند، گفت: «یک نگرانی اخلاقی در مورد ردیابی داده‌های افراد وجود دارد. گروه او از داده‌های منبع باز برای برنامه‌ریزی اپلیکیشنی استفاده کرد که به کاربران کمک می‌کند ردپای کربن خود را ردیابی و کاهش دهند.

کریستین کانینگهام، معاون ارشد آموزش STEM در موزه علوم، معتقد است دانش‌آموزان آماده هستند تا از هوش مصنوعی مسئولانه استفاده کنند تا جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنند. کانینگهام گفت: “آنها می توانند خود را در حال شکل دادن به دنیایی ببینند که در آن زندگی می کنند.” «از درک به عمل، بچه‌ها هرگز به پل یا تکه پلاستیکی که دروغ می‌گویند نگاه نمی‌کنند روی دوباره به همین صورت زمین.»

تعمیق همکاری روی زمین و فراتر از آن

سخنرانان روز 1403 روز هوش مصنوعی بر حل مشترک مشکلات در سطوح محلی، ملی و جهانی تأکید کردند.

کانینگهام گفت: “از طریق ایده های مختلف و دیدگاه های مختلف، ما به راه حل های بهتری خواهیم رسید.” چگونه می‌توانیم آنقدر جوان شروع کنیم که هر کودکی این شانس را داشته باشد که هم دنیای اطراف خود را درک کند و هم به سمت شکل دادن به آینده حرکت کند؟

ارائه دهندگان MIT، موزه علوم و ناسا با یک هدف مشترک به این سوال پرداختند – گسترش آموزش STEM برای فراگیران در هر سن و پیشینه.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  پد لمسی مبتنی بر دهان افراد مبتلا به فلج را قادر می سازد تا با رایانه تعامل داشته باشند

مگ روزنبورگ، مدیر عملیات در موزه مراکز علوم برای یادگیری علوم عمومی، می‌گوید: «ما از همکاری با تیم MIT RAISE برای آوردن جشن امسال روز هوش مصنوعی به موزه علوم خرسندیم. “این فرصت برای برجسته کردن ماژول های جدید آب و هوا برای برنامه درسی نه تنها کاملاً با اهداف موزه برای تمرکز مطابقت دارد. روی آب و هوا و امید فعال در طول ابتکار سال زمین شات ما، اما همچنین به ما این امکان را می دهد که تیم های خود را گرد هم بیاوریم و رابطه ای را توسعه دهیم که بسیار هیجان زده هستیم تا در آینده بر اساس آن ایجاد کنیم.

ریچل کانولی، مدیر یکپارچه‌سازی و تحلیل سیستم‌ها برای برنامه فعال‌سازی علمی ناسا، قدرت همکاری را با مثالی از چگونگی تکامل درک انسان از ظاهر زحل نشان داد. از تلسکوپ اولیه گالیله تا کاوشگر فضایی کاسینی، تصویربرداری مدرن از زحل نشان‌دهنده 400 سال علم، فناوری و ریاضیات است که با هم برای دانش بیشتر کار می‌کنند.

Connolly، دانشمند محقق در MIT Media Lab گفت: «فناوری‌ها و مهندسانی که آنها را ساخته‌اند، سؤالاتی را که ما می‌توانیم بپرسیم و بنابراین آنچه را که ما قادر به درک آن هستیم، پیش می‌برند».

دانشجویان آکادمی نوآوری نیوانگلند فرصتی را برای همکاری کمی نزدیک‌تر دیدند. امت باک تامپسون، جف چنگ و مکس هانت یک برنامه رسانه اجتماعی را برای ارتباط داوطلبان با خیریه های محلی تصور کردند. پروژه آنها از مشکلات پدر باک تامپسون در یافتن فرصت های داوطلبانه، نقش هانت به عنوان رئیس باشگاه تأثیر جامعه مدرسه و آرزوی چنگ برای کاهش زمان نمایش برای کاربران رسانه های اجتماعی الهام گرفته شده است. با استفاده از MIT App Inventor، ایده های ترکیبی آنها منجر به یک نمونه اولیه با پتانسیل ایجاد تأثیر در دنیای واقعی در جامعه آنها شد.

برنامه درسی روز هوش مصنوعی مکانیک هوش مصنوعی، ملاحظات اخلاقی و کاربردهای مسئولانه و کاربردهای بین رشته ای را برای رشته های مختلف آموزش می دهد. همچنین دانش‌آموزان را قادر می‌سازد تا حل‌کننده‌های خلاقانه مشکلات و شهروندانی فعال در جوامع خود و آنلاین شوند. از حمایت از تلاش‌های داوطلبانه تا تشویق اقدامات برای جنگل‌های ایالت تا مقابله با چالش جهانی تغییرات آب‌وهوایی، دانش‌آموزان امروزی با روز هوش مصنوعی به رهبران فردا تبدیل می‌شوند.

Breazeal گفت: «ما می‌خواهیم به شما قدرت دهیم که بدانید این ابزاری است که می‌توانید برای بهتر کردن جامعه خود و کمک به افراد اطرافتان با این فناوری استفاده کنید.

از دیگر سخنرانان روز هوش مصنوعی می توان به تیم ریچی، رئیس موزه علوم اشاره کرد. مایکل لارنس ایوانز، مدیر برنامه دفتر مکانیک شهری جدید شهردار بوستون؛ داوا نیومن، مدیر آزمایشگاه رسانه MIT؛ و ناتالی لائو، مدیر اجرایی بنیاد App Inventor.


منبع: https://news.mit.edu/1403/they-can-see-themselves-shaping-world-they-live-0708

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-07-09 04:12:07

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید