وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

“ما مکان دیگری برای دانش ارائه می دهیم”

0 3
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


در اردوگاه پناهندگان دزالکا در مالاوی، ژوسپین حسن به فرصت های آموزشی که به دنبالش بود دسترسی نداشت. بنابراین، او تصمیم گرفت خود را ایجاد کند.

حسن می‌دانست که زمینه‌های پررونق علم داده و هوش مصنوعی می‌تواند فرصت‌های شغلی را برای جامعه او به ارمغان بیاورد و به حل چالش‌های محلی کمک کند. حسن پس از کسب جایگاهی در گروه برنامه گواهی در کامپیوتر و علوم داده در سال ۲۰۲۰-۲۰۲۰ از مرکز اقدام پناهندگان MIT (ReACT)، شروع به اشتراک دانش و مهارت‌های MIT با سایر فراگیران با انگیزه در Dzaleka کرد.

MIT ReACT اکنون استعدادهای نوظهور است، بخشی از آزمایشگاه آموزش جهانی جامیل (J-WEL) در آموزش باز MIT. برنامه گواهینامه یک ساله استعدادهای نوظهور که در حال حاضر به پنجمین گروه خود از دانش آموزان جهانی خدمت می کند، شامل دوره های آموزشی با کیفیت بالا علوم کامپیوتر و تجزیه و تحلیل داده ها از MITx، ایجاد مهارت های حرفه ای، یادگیری تجربی، کار شاگردی، و فرصت هایی برای شبکه سازی با جامعه جهانی نوآوران MIT. گروه حسن مهارت های رهبری خود را از طریق کارگاه های آنلاین تعاملی با J-WEL و بوت کمپ آنلاین 10 هفته ای MIT Innovation Leadership ارتقاء دادند.

حسن می‌گوید: «بزرگ‌ترین دستاورد من شبکه‌سازی، همکاری و یادگیری از یکدیگر بود.

امروز، سازمان حسن ADAI Circle برنامه های آموزشی و مربیگری را برای جوانان و دیگر جویندگان کار در کمپ پناهندگان دزالکا ارائه می دهد. برنامه درسی دست ها را تشویق می کندon یادگیری و همکاری

حلقه ADAI که در سال 2020 راه اندازی شد، با هدف تقویت ایجاد شغل و کاهش فقر در مالاوی از طریق فناوری و نوآوری است. مرکز نوآوری آنها علاوه بر کلاس‌هایشان در علم داده، هوش مصنوعی، توسعه نرم‌افزار و طراحی سخت‌افزار، دسترسی به اینترنت را برای هر کسی که نیاز دارد، ارائه می‌دهد.

انجام کاری متفاوت در جامعه

حسن اولین بار در سال 2018 زمانی که در مسیر تحصیل خود به مانعی رسید، ایده سازمان خود را داشت. برنامه‌های متعددی در اردوگاه پناهندگان دزالکا وجود داشت که به یادگیرندگان روش کدنویسی وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تلفن همراه را آموزش می‌داد، اما حسن احساس می‌کرد که دامنه آنها محدود است.

او می گوید: «ما دستگاه ها و دسترسی به اینترنت خوبی داشتیم، اما می خواستم چیز جدیدی یاد بگیرم.»

حسن و بایاماسو با یکی از بنیانگذارانش پاتریک بیاماسو همکاری کردند. روی طول عمر هوش مصنوعی و اینکه چگونه ممکن است مشاغل بیشتری برای افراد جامعه ایجاد کند. حسن می‌گوید: «دنیا هر روز در حال تغییر است و دانشمندان داده امروز در شرکت‌های مختلف تقاضای بیشتری دارند. به همین دلیل، تصمیم گرفتم دانشی را که به دست آورده‌ام را با هموطنان پناهنده‌ام و روستاهای اطراف به اشتراک بگذارم.»

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روشی جدید برای اجازه دادن به چت ربات‌های هوش مصنوعی در تمام طول روز بدون خرابی

حلقه ADAI از تجربیات خود حسن با دوره های آموزشی استعدادهای نوظهور MIT، جامعه و فرصت های آموزشی الهام می گیرد. به عنوان مثال، مدل MIT Bootcamps اکنون یک روش استاندارد برای هکاتون سالانه ADAI Circle است. حسن ابتدا هکاتون را به دانش‌آموزان حلقه ADAI به عنوان بخشی از آخرین پروژه یادگیری تجربی خود در برنامه گواهی استعدادهای نوظهور معرفی کرد.

هکاتون سالانه ADAI Circle اکنون یک روش تعاملی – و موثر – برای انتخاب دانش‌آموزانی است که بیشترین بهره را از برنامه‌های آن می‌برند. حسن می گوید که برنامه درسی مدارس محلی ممکن است چالش آکادمیک کافی را فراهم نکند. حسن می‌گوید: «ما نمی‌توانیم به همه آموزش دهیم و همه را در خود جای دهیم، زیرا مدارس زیادی وجود دارد، اما ما مکان دیگری را برای دانش پیشنهاد می‌کنیم.»

هکاتون به دانش آموزان کمک می کند تا مهارت های علم داده و رباتیک را توسعه دهند. قبل از اینکه دانش‌آموزان شروع به کدنویسی کنند، باید معلمان دایره ADAI را متقاعد کنند که طرح‌هایشان قابل اجرا هستند و به سؤالاتی مانند «چه مشکلی را حل می‌کنید؟» پاسخ دهند. و “این چگونه به جامعه کمک خواهد کرد؟” ذهنیت جامعه محور به همان اندازه برای برنامه درسی مهم است.

علاوه بر مهارت های عملی که حسن از استعدادهای نوظهور به دست آورد، از شبکه برنامه برای کمک به جامعه خود استفاده کرد. به لطف ارتباطی که حسن با رسانه های اجتماعی پس از یکی از رویدادهای مجازی استعدادهای نوظهور حسن با سازمان غیردولتی Give Internet برقرار کرد، Give Internet دسترسی اینترنت را به حلقه ADAI آورد.

پر کردن شکاف هوش مصنوعی به جوامعی که برآورده نشده است

در سال 1402، حلقه ADAI با یکی دیگر از برنامه های آموزش باز MIT، هوش مصنوعی مسئول برای توانمندسازی و آموزش اجتماعی (RAISE) مرتبط شد که منجر به آزمایش آزمایشی برنامه درسی هوش مصنوعی پروژه محور برای دانش آموزان دوره راهنمایی شد. برنامه درسی مسئولیت‌پذیر هوش مصنوعی برای اقدام محاسباتی (RAICA) دانش‌آموزان حلقه ADAI را به مهارت‌های هوش مصنوعی برای چت‌بات‌ها و پردازش زبان طبیعی مجهز کرد.

“من آن برنامه را دوست داشتم زیرا مبتنی بر آن بود روی آنچه ما در مرکز آموزش می دهیم،» حسن می گوید که ماموریت سازمانش برای پر کردن شکاف هوش مصنوعی برای دستیابی به جوامع برآورده نشده است.

برنامه درسی RAICA توسط کارشناسان آموزش در برنامه آموزش معلمان MIT Scheller (STEP Lab) و کارشناسان هوش مصنوعی از گروه روبات های شخصی MIT و MIT App Inventor طراحی شده است. معلمان حلقه ADAI بازخورد مفصلی در مورد خلبان به تیم RAICA ارائه کردند. در طول جلسات هفتگی با گلندا استامپ، دانشمند تحقیقات آموزشی برای RAICA و J-WEL، و آنجلا دانیل، متخصص توسعه معلم برای RAICA، معلمان تجربیات خود را مورد بحث قرار دادند، برای درس‌های آینده آماده شدند، و مواد آموزشی را به‌صورت بلادرنگ ترجمه کردند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  مطالعه: شفافیت اغلب در مجموعه داده‌های مورد استفاده برای آموزش مدل‌های زبان بزرگ وجود ندارد

مری کیت گوستافسون کویت، مدیر طراحی برنامه درسی در آزمایشگاه STEP و مدیر پروژه RAICA می گوید: «ما در تلاش هستیم تا برنامه درسی را ایجاد کنیم که در سراسر جهان و برای دانش آموزانی که معمولاً دسترسی کمی به فناوری دارند یا اصلاً دسترسی ندارند، در دسترس باشد. کار با ADAI و دانش‌آموزان در اردوگاه پناهندگان ما را به چالش کشید تا به روش‌های فراگیرتر از نظر فرهنگی و فناوری طراحی کنیم.»

گوستافسون-کویت می‌گوید بازخورد برنامه درسی از حلقه ADAI به روش ارائه منابع توسعه معلم برای سازگاری با محیط‌های آموزشی با دسترسی محدود به اینترنت کمک کرد. او می‌گوید: «آن‌ها همچنین مکان‌هایی را نشان دادند که در آن آرمان‌های غربی تیم ما، به‌ویژه پیرامون فردگرایی، در فعالیت‌های درس رخنه کرده و با باورهای فرهنگی عمومی‌تر آنها در تضاد بود.

حسن مشتاق معرفی بیشتر منابع هوش مصنوعی توسعه یافته توسط MIT، برنامه های درسی روز هوش مصنوعی MIT RAISE را با معلمان حلقه ADAI به اشتراک گذاشت. ماژول جدید ChatGPT به دانش‌آموزان این فرصت را می‌دهد تا مهارت‌های برنامه‌نویسی ربات چت خود را که از ماژول RAICA به دست آورده‌اند، ارتقا دهند. برخی از دانش‌آموزان پیشرفته در حال استفاده از ChatGPT API برای ایجاد پروژه‌های خود در آموزش هستند.

حسن می‌گوید: «ما نمی‌خواهیم به آن‌ها بگوییم که چه کار کنند، می‌خواهیم آنها ایده‌های خودشان را ارائه دهند.

اگرچه حلقه ADAI با چالش‌های زیادی روبرو است، حسن می‌گوید که تیم او یکی یکی به آنها رسیدگی می‌کند. سال گذشته، آنها در مرکز نوآوری خود برق نداشتند، اما آن را حل کردند. امسال، آنها به یک اتصال اینترنتی پایدار دست یافتند که یکی از سریعترین اتصالات در مالاوی است. در مرحله بعد، آنها امیدوارند که دستگاه های بیشتری را برای دانش آموزان خود ایمن کنند، مشاغل بیشتری ایجاد کنند و مراکز بیشتری را در سراسر جامعه اضافه کنند. کار هرگز انجام نمی شود، اما حسن شروع به دیدن تأثیری است که ADAI Circle می گذارد.

حسن می‌گوید: «برای کسانی که می‌خواهند علم داده یاد بگیرند، اجازه دهید یاد بگیرند.


منبع: https://news.mit.edu/1403/we-offer-another-place-knowledge-0226

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-02-26 23:24:05

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید