وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

-z در Bash به چه معناست

0 4
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


Bash مجموعه ای قدرتمند از ویژگی ها را ارائه می دهد که به کاربران امکان می دهد وظایف را خودکار کرده و عملیات پیچیده را سریع و کارآمد انجام دهند. یکی از این ویژگی ها استفاده از command-line گزینه هایی که به کاربران اجازه می دهد تا رفتار دستورات Bash را سفارشی کنند. یکی از این گزینه ها است -z گزینه ای که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

-z در Bash به چه معناست

در باش، -z از گزینه برای آزمایش خالی بودن رشته استفاده می شود و می توان از آن با دستور test استفاده کرد. اگر طول رشته صفر باشد، گزینه -z true برمی گرداند و در غیر این صورت، نحو استفاده از -z گزینه با دستور test به صورت زیر است:

اگر [ -z $string ]; سپس

# رشته خالی است

دیگر

# رشته خالی نیست

فی

این -z از گزینه برای آزمایش اینکه آیا متغیر استفاده می شود “رشته” خالی است، بنابراین اگر متغیر خالی باشد، اسکریپت کد موجود در آن را اجرا می کند “اگر” بلاک کنید و اگر خالی نبود کد موجود در “دیگر” بلوک اجرا می شود.

در اینجا یک نمونه اسکریپت است که از آن استفاده می کند -z گزینه ای برای آزمایش اینکه آیا کاربر یک را وارد کرده است یا خیر command-line بحث و جدل:

#!/bin/bash

اگر [ -z “$1” ]; سپس

اکو “هیچ استدلالی ارائه نشده است”

دیگر

اکو “استدلال ارائه شده: $1”

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  دستور تاریخ در Bash

فی

دستور test با استفاده از -z گزینه ای برای بررسی اینکه آیا اولین command-line آرگومان خالی است اگر خالی باشد، اسکریپت چاپ می شود “هیچ استدلالی ارائه نشده است” و اگر خالی نباشد، اسکریپت چاپ می شود “برهان ارائه شده:” به دنبال آن مقدار آرگومان:

رابط کاربری گرافیکی، متن توضیحات به طور خودکار تولید می شود

نتیجه

این -z گزینه در Bash ابزاری قدرتمند برای آزمایش خالی بودن یک رشته است و با استفاده از این گزینه با دستور test، کاربران می توانند وظایف را به صورت خودکار انجام دهند و عملیات پیچیده را سریع و کارآمد انجام دهند. این مقاله به بررسی استفاده از -z گزینه و نمونه ای از اسکریپت ارائه کرد که کاربرد آن را نشان می دهد.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-29 01:18:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید